عرضه در سال 2019

نسل جدید نیسان جوک در راه است

7 شهریور 1397 19:30

نیسان جوک همواره جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات شرکت نیسان داشته است. این کراس‌اور جمع‌وجور را می‌توان یکی از اولین نمونه‌ها در کلاس خود دانست که ظاهر بحث‌برانگیز آن از همان ابتدای عرضه تاکنون مورد بحث و مناقشه بسیاری از علاقمندان به خودرو بوده است.

مدیر کل طراحی شرکت نیسان اعلام کرده که نسل جدید جوک ظاهر جذابی خواهد داشت.زمانی که نیسان برای اولین بار در سال 2010 جوک را با مدل 2011 عرضه کرد، این مدل تعداد کمی از خودروها را به عنوان رقیب در میدان می‌دید اما در طی سال‌های اخیر وضع بسیار تغییر کرده و باید بپذیریم که اندکی گرد کهنگی بر چهره هیجان‌انگیز جوک نشسته تا جایی که شرکت نیسان به دلیل کاهش استقبال از این خودرو در بازار ایالات‌متحده، به عرضه آن در این کشور خاتمه داده است.

در عوض، نیسان تصمیم گرفت مدل کیکس را در این کشور ارائه دهد که کمی بزرگتر از جوک بوده و ظاهر عامه‌پسندتری نسبت به آن ارائه می‌دهد. اما این پایان ماجرای جوک نیست، چراکه این خودرو در سایر بازارهای جهان از جمله اروپا همچنان به فروش موفقیت‌آمیز خود ادامه می‌دهد. اکنون خبر خوب برای دوستداران جوک این است که قرار شده ظرف چند ماه آینده نسل جدید این خودرو نیز به بازار عرضه شود.

آقای آلفونسو آلباسیا، که مدیر کل طراحی شرکت نیسان است در گفتگویی اختصاصی با نشریه اتوکار اعلام کرده که قرار نیست چهره این خودرو به مدل مفهومی IMx یا نیسان لیف شبیه باشد اما در هرحال ظاهر جذابی خواهد داشت.

نشریه اتوکار پیش‌بینی می‌کند که نسل بعدی نیسان جوک روی پلتفرم V مورد استفاده در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته خواهد شد. البته به احتمال فراوان طول شاسی باید افزایش یابد چراکه سایر خودروهای ساخته شده روی این پلتفرم همچون رنو کلیو و نیسان میکرا کوچکتر از آن هستند که خودرویی هم اندازه آن‌ها به عنوان کراس‌اور جمع‌وجور معرفی شود.

در نسل دوم نیسان جوک نیز از پیشرانههای متنوع توربو استفاده خواهد شد که طیف وسیعی از انواع مدلها را دربر میگیرد. فهرست کاندیدهای احتمالی شامل نمونههای سه سیلندر 0.9 لیتر و چهارسیلندر 1.2 لیتری بوده که بین 90 تا 115 اسببخار قدرت تولید میکنند. این پیشرانهها در حال حاضر برروی مدلهای قشقایی و میکرا نصب می‌شوند. غیر از پیشرانه‌های بنزینی، مشتریان امکان انتخاب یک پیشرانه 1.5 لیتری دیزل به قدرت 110 اسب‌بخار را نیز خواهند داشت. به نظر می رسد که قابلیت چهارچرخ محرک در نسل دوم جوک نیز به صورت سفارشی قابل نصب باشد.

انتظار می‌رود که قبل از شروع قطعی تولید این خودرو در سال 2019، شاهد معرفی آن در ماه‌های آتی باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران