داستری برای آفرود

رونمایی از کانسپت عضلانی لادا

10 شهریور 1397 14:00

پس از نمایش کانسپت جذاب و جدید رنو یعنی آرکانا در جریان نمایشگاه خودرو مسکو 2018 ، اکنون نوبت به شرکت لادا رسیده تا توجهات را به سوی محصول جدید خود جلب نماید.

لادا با نمایش این خودرو مسیر آینده خود و توانایی بالقوه این شرکت برای ارائه خودرویی منحصربه‌فرد با طراحی هیجان‌انگیز و شاخص را به معرض نمایش گذاشته است.نام این کانسپت 4×4 Vision بوده و ظاهر آن به شکلی است که به نظر می‌آید نسخه‌ای عضلانی از محصول رنو/داچیا یعنی داستر باشد. مدیر بخش طراحی برند لادا یعنی آقای استیو ماتین اعتقاد دارد که لادا با نمایش این خودرو مسیر آینده خود و توانایی بالقوه این شرکت برای ارائه خودرویی منحصربه‌فرد با طراحی هیجان‌انگیز و شاخص را به معرض نمایش گذاشته است.

در نمای جلو وعقب این مدل از فرم X مانندی استفاده شده که در سبک طراحی جدید محصولات لادا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. همچنین حضور قطعات محافظ بدنه و رینگ‌های بزرگ 21 اینچی به بیننده یادآوری می‌کنند که با خودرویی با قابلیت حرکت در مسیرهای خارج جاده روبه‌رو است.

طراحان لادا در کابین خودرو نیز سعی بر القای حس هیجان داشته و از تجهیزات نارنجی رنگ در کنار جزئیات خاکستری و قطعاتی از جنس آلومینیوم استفاده کرده‌اند. سیستم اطلاعات و سرگرمی 4×4 Vision در وسط داشبورد قرار داشته و توسط دو ورودی هوا احاطه شده که در خدمت سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای قرار دارند. سقف تمام شیشه‌ای پانورامیک، پشت آمپر دیجیتالی و فرمان سه شاخه چند وضعیتی را می‌توان از دیگر نکات مهم در کابین این خودرو دانست.

طبق اعلام شرکت سازنده، این مدل روی پلتفرم ویژه‌ای ساخته شده اما جزئیات بیشتری در این مورد اعلام نشده است. طول 4×4 Vision برابر با 4.2 متر است یعنی تنها 10 سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل دوم رنو/داچیا داستر.

برخلاف آنچه در شاسی‌بلند ارزان‌قیمت رومانیایی شاهد بوده‌ایم، نصب جعبه‌دنده خودکار با ضرایب بهتر به همراه ارتفاع بیشتر از سطح زمین و همچنین طول کوتاهتر بخشهای جلویی و عقب خودرو به این کانسپت روسی توانایی بیشتری برای پیمودن مسیرهای خارج از جاده اعطا خواهند کرد.

شرکت لادا فعلاً در مورد پیشرانه 4×4 Vision اظهارنظری انجام نداده و همچنین اعلام نکرده که آیا می‌توان این خودرو را به عنوان نسل بعدی شاسی‌بلند قدیمی این شرکت یعنی لادا نیوا حساب کرد یا خیر، اما به هر حال به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک پاسخ این پرسش‌ها مشخص خواهد شد.

دیدگاه کاربران