• اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو
  • اکسيد TXL مديران خودرو

کراس‌اور جدید چری به ایران رسید !

بررسی اکستریم TXL مدیران خودرو (Xtrim TXL)

11 مرداد 1402 18:09

ورود اولین اکسید TXL به ایران

مرداد 1402: بعد از گذشت چهار سال، سرانجام شرکت مدیران خودرو به قولش وفا کرده و EXEED TXL را برای کسب مجوزهای فنی و استانداردهای ایمنی، به کشورمان آورده است.

چری اکسید تی ایکس ال

هواداران چری حتما به خاطر دارند که در حاشیه بازدید برخی از سفیران آسیایی، اروپایی و آفریقایی از مجموعه کارخانه‌های مدیران خودرو در دی‌ماه 1398، آقای «ژانگ وو» مدیر داخلی شرکت مدیران خودرو، ضمن اعلام عرضه محصولات اکسید در ایران، گفت که میزان سرمایه‌گذاری در فاز دوم کارخانه مدیران خودرو، معادل 5 میلیون دلار است تا به این ترتیب، حداکثر ظرفیت تولید سالیانه این شرکت به مرز 150 هزار دستگاه برسد.

در همین راستا، قرار بود که ابتدا اکسید TX به کشورمان بیاید. اما نیامد که نیامد! ولی در نهایت پس از گذشت چهار سال از آن تاریخ، سرانجام عرضه اکسید در بازار کشورمان قطعی شد. ضمن اینکه دیگر خبری از اکسید TX نیست چراکه مدیران خودرو، نسخه گران‌تر این خودرو، یعنی اکسید TXL را به ایران آورده است. هنوز زمان و نام تجاری این خودرو برای بازار ایران مشخص نشده است


طراحی چری اکسید TXL

چری اکسید که نام کاملش چری اکسید TX است، نخستین بار در سال 2017 و در جریان شصت و هفتمین نمایشگاه خودرو فرانکفورت به جهانیان معرفی شد. اکسید در کلاس نیمه لوکس‌ها طراحی شده و به همین دلیل نیز چری، آنرا با برند جدیدش یعنی EXEED به دست مشتریان خود رسانده است. 

چری اکسید تی ایکس ال

چری اکسید TXL محصولی نیمه‌لوکس است و چری آنرا در کلاس کراس‌اورهای متوسط ساخته. به همین دلیل باید آنرا برادر دوقلوی چری تیگو 8 بدانیم. البته فراموش نکنیم که در خانواده اکسید، مدل TXL، یک پله بالاتر از TX قرار دارد، طوریکه اکسید TXL هم به لحاظ ابعاد و هم به لحاظ قیمت، از اکسید TX بزرگتر و گران‌تر است.

ابعاد و اندازه‌های اکسید TXL مدیران خودرو
مدل TXL
طول خودرو 4780 میلیمتر
عرض خودرو 1890 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1730 میلیمتر
فاصله محوری 2800 میلیمتر
وزن خالص 1765 کیلوگرم
سایز رینگ 245/45R20
حجم باک 55 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

اکسید TX، کراس‌اوری جمع و جور محسوب می‌شود اما چری برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر، نسخه اکسید TXL را ساخته چراکه با داشتن سه ردیف صندلی، می‌تواند هفت سرنشین را در خود جای دهد. اکسید TXL به غیر فاصله محوری (که 8.5 سانتیمتر بیشتر است) و طول کلی خودرو (که 9 سانتیمتر بیشتر است)، هیچ تفاوت مهم دیگری با اکسید TX ندارد.

مشخصات فنی چری اکسید TXL

درحالیکه اکسید TX فقط با موتور 1.6 لیتری توربو قابل سفارش است اما چری برای مشتریان چینی اکسید TXL، موتور قوی‌تر 2.0 لیتری توربو را نیز قابل سفارش کرده است که متاسفانه در دسترس مشتریان ایرانی نیست. به عبارت بهتر، اکسید TXL با همان پیشرانه تیگو 8 پرو و FX پریمیوم، پا به کشورمان گذاشته است:

مشخصات فنی اکسید TXL مدیران خودرو
کد موتور SQRF4J16D
نوع موتور 1.6 لیتری توربو
قدرت 198 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر
مصرف 7.4 لیتر
سرعت 200 کیلومتربرساعت
گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

باید این نکته را هم بدانید که مشتریان چینی، می‌توانند هم با موتور 1.6 لیتری و هم با موتور 2.0 لیتری، سیستم محرکه دو دیفرانسیل (AWD) را سفارش دهند اما هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو، چه تصمیمی برای سیستم محرکه اکسید TXL درنظر گرفته است.

قیمت چری اکسید TXL

در بازار چین، چری اکسید TXL با موتور 1.6 لیتری و سیستم محرکه تک‌دیفرانسیل، حدود 140 تا 180 هزار یوآن است که تقریبا معادل 19 تا 25 هزاردلار می‌شود.


فروش اکستریم مدیران خودرو

برای اطلاع از قیمت خودروهای اکستریم در ایران و همچنین جهت آگاهی از طرح‌های پیش فروش اکستریم و فروش نقدی خودروهای این شرکت، مقاله شرایط ثبت نام اکستریم را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
rinan 1403/1/11
در بعضی سایتها موتور را 2 لیتری اعلام کردند. کدام موتور وارد میشه؟ اگه 2 باشه خوبه 1.6 باشه به درد نمیخوره. کسی میدونه فرقش با VX چیه؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/1/15
قرار شده 1.6 لیتری باید ایران
0
0
ناشناس 1402/9/6
قدرت موتور ۲ لیتری و دو دفرانسیل باشد
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/6
خودرو اکسید با امکاناتی که اعلام شده اتومبیل خوبی هست قیمت مهم هست که به چه قیمتی در دسترس قرار میگیرد ولی اگر قدرت موتور ۲ لیتری و دودفرانسیل باشد عالیه هست
پاسخ
0
0
0