اولین هارلی برقی تاریخ در یک‌قدمی تولید

رونمایی نسخه نهایی هارلی دیویدسون برقی

13 شهریور 1397 21:00

بعد از مدت‌ها انتظار، هارلی دیویدسون از نسخه تولید نهایی اولین موتورسیکلت برقی‌اش، رونمایی کرد. لایو وایر (LiveWire) که نام فعلی این موتورسیکلت است، در جشن 115 سالگی هارلی در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین برای اولین‌بار به‌عنوان نسخه تولیدنهایی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

لایو وایر، اولین عضو از خانواده موتورسیکلت‌های برقی هارلی است.رونمایی نسخه نهایی لایو وایر، آن هم دقیقاً یکماه بعد از اعلام برنامه‌های جدید هارلی، را باید به فال نیک گرفت چراکه مهندسان آمریکایی، از سال 2014 تا به امروز، روی تولید و بهبود این موتورسیکلت کار می‌کردند و بعد از تست‌های جاده‌ای فراوان و تورهای جهانی مختلف، حالا ظاهراً کارشان به پایان رسیده و آماده تولیدانبوه لایو وایر هستند.

لایو وایر از شاسی فولادی ساخته شده، اما جنس بازویی عقب آن از آلومینیوم ریخته‌گری است. قدرت موتورالکتریکی‌اش با تسمه به چرخ عقب منتقل می‌شود، کالیپرهای برمبو دارد و تعلیق آن را هم Showa ساخته است. این هارلی مجهز به پکیج شارژ سریع است که ورودی کابل آن روی باک جاسازی شده. البته لایو وایر قابلیت شارژ با ولتاژ خانگی را هم دارد.

این کروزر برقی مجهز به صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر TFT رنگی است و از آنجایی‌که قابلیت اتصال به اسمارت‌فون نیز برای آن درنظر گرفته شده، می‌تواند ویژگی‌هایی مانند ارتباط بلوتوث، اطلاع از وضعیت شارژ باتری‌ها، پخش موزیک، برقراری تماس و ... را در اختیار موتورسوار قرار دهد.

مشخصات فنی لایو وایر هنوز اعلام نشده، ولی می‌دانیم که خط‌تولیدش در کارخانه هارلی در شهر یورک -ایالت پنسیلوانیا- خواهد بود. هارلی علاوه‌بر لایو وایر، چندین موتورسیکلت برقی دیگر را هم در سال‌های آینده راهی بازار می‌کند.

دیدگاه کاربران