پیکاپی مسلح برای آفرود

شورولت کلرادو ZR2 Bison، محصولی دیگر از AEV

17 شهریور 1397 15:00

شاید نام شورولت کلرادو ZR2 Bison به راحتی تلفظ نشود، اما به نظر می‌رسد این پیکاپ بتواند به راحتی از روی تمام موانعی که سر راهش قرار گرفته باشد عبور کند.

با اعمال تغییرات کوچک ظاهری و نصب تایرهای بزرگ‌تر، کلرادو ZR2 Bison نسبت به نمونه استاندارد ظاهر بسیار متفاوتی دارد.لااقل با توجه به تجهیزات جدید ظاهری که روی این خودرو نصب شده و البته توانایی‌های فنی که از شورولت کلرادو سراغ داریم، انجام چنین کاری غیرممکن به نظر نمی‌رسد. این خودرو حاصل همکاری شرکت سازنده یعنی شورولت و شرکت American Expedition Vehicles (که به اختصار AEV نامیده می‌شود) بوده تا نسخه‌ای ویژه از این پیکاپ محبوب به علاقمندان ارائه شود.

همان‌طور که گفته شد بیشتر تغییرات اعمال شده بر این خودرو به منظور افزایش قابلیت حرکت در مسیرهای خارج جاده بوده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به نصب پنج قطعه ساخته شده از آلیاژ فولاد اشاره کرد که در بخش‌های زیرین خودرو و روی سپرهای جلو و عقب نصب شده‌اند.

در سپر جلو همچنین محلی برای نصب وینچ پیش‌بینی شده و البته در صورت وخامت اوضاع می‌توان روی قلاب‌های موجود روی سپر عقب نیز حساب کرد. جلوپنجره خودرو نیز جدید بوده و نام شورولت با ابعاد بزرگ روی آن حک شده درحالی‌که در نقاط دیگر بدنه خودرو نیز نشان AEV به چشم می‌خورد.

همچون نسخه‌های استاندارد کلرادو ZR2، قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب در این خودرو نیز به کار گرفته شده است ولی تایر رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای 31 اینچی تعویض شده است. غیر از افزایش 2 سانتی‌متری ارتفاع مدل ZR2 نسبت به نمونه‌های استاندارد، که توسط شورولت اعمال شده است، به منظور جلوگیری از برخورد تایرها با گلگیرها ارتفاع خودرو بازهم افزایش یافته است.

اسنورکل به صورت استاندارد عرضه نمی‌شود ولی شورولت اعلام کرده که در صورت سفارش خریدار، امکان تامین این قطعه از شرکت AEV وجود دارد.

در بخش فنی این خودرو نسبت به نمونه‌های ZR2 تغییری اعمال نشده و همچنان شاهد نصب پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتری هستیم که به همراه جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار عرضه می‌شود. البته در این مدل همچنان امکان سفارش پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک شش سرعته نیز وجود دارد.

مدل Bison را می‌توان در انواع گوناگون کابین سفارش داد که البته بنا بر اعلام شورولت، تمام مدل‌ها شامل ضمانت کارخانه خواهند بود. فروش مدل کلرادو ZR2 Bison از ژانویه 2019 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران