فیس‌لیفتی برای سال 2019

شکار تصاویر جاسوسی لندرور دیسکاوری اسپرت

18 شهریور 1397 12:00

لندرور دیسکاوری فعلی 4 سالی است که در بازار حضور دارد. این خودرو در حالی پرفروش‌ترین مدل لندرور به‌حساب می‌آید که اگر شرکت فکری به حال به‌روزرسانی آن نکند، احتمالاً به‌زودی شاهد افت فروش آن خواهیم بود.

مدل فیس‌لیفت دیسکاوری اسپرت تغییرات زیادی در طراحی بدنه دارد و روی پلتفرم متفاوتی هم ساخته خواهد شد.بدون شک لندرور این موضوع را بهتر از هرکسی می‌داند و از همین رو، کار آزمایش نمونه اولیه فیس‌لیفت دیسکاوری اسپرت را شروع کرده است. این نخستین باری است که فیس‌لیفت شاسی‌بلند محبوب لندرور را با بدنه نهایی خود می‌بینیم. حتی استفاده از پوشش استتاری روی بدنه هم نتوانسته تغییرات بسیار زیاد آن را پنهان کند.

اول‌ازهمه، طراحی بخش جلو در مقایسه با مدل فعلی ساده‌تر شده و به چراغ‌های جلو جدید که احتمالاً از چراغ‌های رنجرور ولار الهام گرفته‌اند مجهز است. برخلاف تلاش شرکت برای پنهان کردن جزئیات، جلوپنجره و سپر هم ظاهراً دست‌خوش تغییراتی شده‌اند.

در بخش عقب هم اوضاع به همین منوال بوده و تغییرات شامل چراغ‌ها و سپر جدید هستند. از سویی دیگر، با توجه به‌اندازه دیفیوزر عقب و دریچه‌های ورودی هوای بزرگ جلو، این نمونه اولیه خاص احتمالاً به پکیج Dynamic Design مجهز شده است.

سال 2019 با رونمایی از فیس‌لیفت دیسکاوری اسپرت به‌عنوان یک مدل 2020، به‌احتمال‌زیاد شاهد تغییرات طراحی و کیفی زیادی داخل کابین هم خواهیم بود. به علت این‌که فیس‌لیفت دیسکاوری اسپرت روی یک پلتفرم جدید به نام PTA قرار است ساخته شود، انتظار داریم در این مدل جدید شاهد ارتقای کیفیت سواری و همچنین افزایش فضای بار هم باشیم. در مقایسه با پلتفرم فعلی D8، گفته می‌شود این پلتفرم معماری سفت‌تری دارد. طبق ادعای اتوکار، پلتفرم PTA به لطف تغییرات اعمال شده روی پیشرانه و جعبه‌دنده‌ها، عملکرد فنی بسیار بهتری هم خواهد داشت.

علاوه‌براین، پلتفرم جدید انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و همین امکان هیبریدی کردن این مدل را فراهم کرده است. اخیراً شایعاتی منتشر شده که مدل قدرتمند پلاگین‌هیبریدی آن از یک پیشرانه سه سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه کاربران