با خرید 20 هزار دستگاه اسپرینتر

آمازون بزرگ‌ترین مشتری ون‌های مرسدس‌بنز

19 شهریور 1397 08:00

پس از سفارش 20 هزار دستگاه ون از مرسدس‌بنز، اکنون شرکت آمازون بزرگ‌ترین مشتری مرسدس بنز اسپرینتر در دنیا محسوب می‌شود.

این ون‌های اسپرینتر قرار است در شبکه توزیع آمازون به کار گرفته شوند.طی این سفارش، شرکت مرسدس‌بنز ون‌هایی با برند آمازون برای برنامه Delivery Service Partner این شرکت خواهد ساخت. طی این برنامه، شرکت‌های کوچک می‌توانند برای توزیع کالاهای خود این ون‌ها را اجاره کنند. تولید این ون‌ها هم‌اینک در خط تولید جدید مرسدس در چارلستون شمالی در دست انجام است.

دِیو کلارک، از مدیران ارشد آمازون دراین‌باره گفته: «ما از همکاری مشترک با مرسدس‌بنز برای ساخت ون‌های اسپرینتر با برند آمازون که نهایتاً به نفع شرکت‌های کوچک و اقتصادهای خرد خواهد شد بسیار مفتخر هستیم. به لطف استقبال بسیار خوب از برنامه Delivery Service Partner جدید آمازون، ما سفارش اولیه خرید ون‌های اسپرینتر را به 20 هزار دستگاه افزایش دادیم تا شرکت‌های کوچک و تازه‌کار بتواند به ناوگانی بسیار خوب برای تحویل بسته‌های آمازون دسترسی داشته باشند.»

امسال همچنین نسل سوم اسپرینتر وارد بازار آمریکا شده است. این خودرو پیشرفت فوق‌العاده‌ای در قیاس با نسل قبلی خود داشته و به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX و سیستم‌های کمکی رانندگی مدرن مجهز است.

این ون‌ها که با همکاری مشترک دو برند مرسدس‌بنز و فرایت‌لاینر قرار است ساخته شوند، با دو گزینه پیشرانه وارد بازار خواهند شد: یک 2 لیتری 4 سیلندر بنزینی و یک 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل. قیمت این خودرو از 33 هزار و 790 دلار برای مدل Cargo با پیشرانه 2 لیتری تا 56 هزار و 790 دلار برای مدل 4×4 Passenger با پیشرانه دیزلی متفاوت است.

دیدگاه کاربران