کم‌اهمیت‌تر از همیشه برای خودروسازها

اُپل به نمایشگاه پاریس نمی‌رود

19 شهریور 1397 18:00

کمتر از یک ماه دیگر به آغاز به کار نمایشگاه خودرو پاریس 2018 باقی‌مانده، ولی برخلاف ادعای همیشگی برگزارکنندگان این نمایشگاه مبنی بر این‌که پاریس یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو دنیاست، چندین خودروساز مهم تصمیم گرفته‌اند امسال در آن حضور پیدا نکنند.

اُپل و واکسهال دو برندی هستند که بعد از شرکت‌های بزرگی مثل ولوو، فولکس‌واگن، فیات، فورد و چند برند دیگر در نمایشگاه پاریس حضور نخواهند داشت.اُپل یکی از این شرکت‌هاست که طبق ادعای اتونیوز در پاریس حاضر نخواهد بود. استدلال مدیران اُپل این است که در صورت نیاز به رونمایی از محصولات جدید برگزاری مراسم‌های خصوصی می‌تواند گزینه بسیار بهتری باشد.

در صحبت با این رسانه معتبر خودرویی، یکی از سخنگوهای اُپل خبر عدم حضور در نمایشگاه پاریس را تایید کرده است. وی در این مورد گفته: «ما تصمیم گرفته‌ایم که تمرکز خود را بیشتر روی مراسم‌های خود شرکت برای رونمایی از محصولات آتی بگذاریم. اُپل و واکسهال زمانی به نمایشگاه‌های خودرویی سنتی بازخواهند گشت که از نظر تجاری این کار منطقی باشد.»

دلیل دیگری که اُپل به این راحتی می‌تواند از حضور در پاریس سر باز بزند می‌تواند این واقعیت باشد که در حال حاضر آن‌ها به‌جز کانسپت GT X Experimental هیچ محصول جدید دیگری برای رونمایی ندارند. مجموعه مدل‌های شرکت در حال حاضر نسبتاً گسترده بوده و شاهد سه کراس‌اور مختلف در کنار مجموعه‌ای از انواع خودروهای سگمنت B و D در میان خانواده اُپل و واکسهال هستیم.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که اُپل/واکسهال که از سال پیش زیرمجموعه پژو سیتروئن هستند، تنها شرکت خودرویی نیست که در پاریس حضور پیدا نخواهد کرد. ازجمله بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز که در نمایشگاه امسال پاریس شرکت نمی‌کنند می‌توان به آلفارومئو، فیات، فورد، اینفینیتی، جیپ، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، سوبارو، فولکس‌واگن و ولوو اشاره کرد.

به نظر می‌رسد استون‌مارتین، لامبورگینی، مک‌لارن و رولز رویس نیز از حضور در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 انصراف خواهند داد.

دیدگاه کاربران