اولین ترکش تحریم خودرویی ایران به شرکتی آمریکایی اصابت کرد

جریمه 1.5 میلیاردی برای فروش ضبط خودرو به ایران

24 شهریور 1397 16:00

شرکت «اپسیلون الکترونیکس» (Epsilon Electronics) بابت فروش تجهیزات خودرو به یک شرکت تامین‌کننده لوازم خودرویی اماراتی به مبلغ 1.5 میلیون دلار آمریکا جریمه شد.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد، شرکت کالیفرنیایی اپسیلون، برای رفع اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران 1.5 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت خواهد کرد.شرکت واسط با نام «اسرا اینترنشنال» (ASRA INTERNATIONAL L.L.C) که گمان می‌رود محصولات اپسیلون الکترونیکس را به ایران فروخته باشد به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان عمده تجهیزات خودرو در خاورمیانه شناخته می‌شود و مقر آن در منطقه آزاد جبل‌علی در امارات متحده عربی است.

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد، شرکت اپسیلون برای رفع اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران (تحت عنوان فروش غیرقانونی تجهیزات خودرو به ایران) 1.5 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت خواهد کرد.

شرکت کالیفرنیایی تولیدکننده تجهیزات خودرو نیز قرار مصالحه برای پایان دادن به اتهامات مطرح‌شده از سوی «دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا» (OFAC) را پذیرفته است.

بر اساس اتهام وارد شده شرکت اپسیلون الکترونیکس با بی‌توجهی به تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران برخی محصولات صوتی و تصویری خود را به شرکت اسرا فروخته است و از طریق این شرکت، محصولات خودرویی به بازار ایران رسیده‌اند که این اتفاق نقض تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران است.

دیدگاه کاربران