پرده آخر از هنرنمایی قورباغه‌ای محبوب

بیتل فاینال ادیشن

25 شهریور 1397 06:00

به تازگی شایعاتی انتشار یافته بود که از پایان تولید مدل خاطرهانگیز بیتل پس از معرفی یک نسخه نهایی خبر می‌دادند. اکنون شرکت فولکس‌واگن این اخبار را تایید و به طور رسمی اعلام کرده که مدل Final Edition آخرین نمونه از بیتل بوده و پس از تولید آن، در سال 2019 به تولید این خودرو خاتمه می‌دهد.

پس از حضور سه نسل در طول هفت دهه، فولکس‌واگن با بیتل خداحافظی می‌کند.سرپرست و مدیرعامل فولکس‌واگن آمریکا اعلام کرده که پایان یافتن تولید بیتل پس از حضور سه نسل در طول هفت دهه، بسیاری از طرفداران این خودرو را احساساتی خواهد کرد. بیتل فاینال ادیشن 2019 به صورت کوپه و کانورتیبل و در دو رده تجهیزاتی SE و SEL قابل سفارش خواهد بود.

برای رنگ بدنه این خودرو، مشتریان امکان انتخاب از میان رنگ‌های سفید، مشکی مرواریدی، خاکستری پلاتینیوم به همراه دو رنگ کاملاً جدید آبی براق و بژ را خواهند داشت. در مدل‌های SEL با سقف جمع‌شونده، رنگ سقف قهوه‌ای خواهد بود درحالی‌که برای نمونه‌های بژ رنگ، سقف به رنگ مشکی در خواهد آمد.

برای یادآوری هرچه بیشتر دوران قدیم، در آخرین سری بیتل از قطعات کرومی استفاده زیادی شده است. علاوه‌براین، آینه‌های جانبی به رنگ بدنه درآمده و در مدل روباز خروجی آب گرم نیز وجود دارد.

در مدل SEL چراغ‌های جلو از نوع زنون بوده و چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های عقب و مه‌شکن‌ها نیز از نوع LED و به صورت استاندارد نصب می‌شوند. در نمای عقب نشان توربو با نشان Beetle جایگزین خواهد شد. در مدل SE از رینگ 17 اینچی و در نسخه SEL از رینگ‌های 18 اینچی استفاده خواهد شد که در هر دو مدل آلومینیومی بوده ولی در نسخه SEL از آلومینیوم سفید به همراه نوار سفید روی تایرها استفاده می‌شود.

استارت بدون دکمه، فرمان چرمی مجهز به دکمه‌های کنترل، پوشش استیل برای پدال‌ها و تهویه مطبوع خودکار از امکانات رفاهی موجود در این خودرو هستند. در مدل SE پوشش صندلی‌ها به صورت ترکیب چرم و پارچه خواهد بود درحالی‌که SEL با صندلی‌های چرمی با دوخت لوزی شکل عرضه می‌شود. هردو نسخه از این خودرو به سیستم اطلاعات و سرگرمی فولکس‌واگن مجهز هستند درحالی‌که در مدل SEL این سیستم امکانات بیشتری داشته و از سیستم صوتی قوی‌تری بهره‌مند شده است.

پیشرانه بیتل 2019 چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بوده و قدرتی برابر با 174 اسب‌بخار تولید می‌کند. برای سفارش جعبه‌دنده نیز تنها نسخه شش سرعته اتوماتیک قابل سفارش خواهد بود.

در نمونه کوپه قیمت مدل‌های SE و SELبه ترتیب برابر با 23,940 و 26,890 دلار خواهد بود. قیمت پایه مدل کانورتیبل نیز از 28,190 دلار آغاز می‌شود. تمام قیمت‌ها شامل 895 دلار هزینه حمل نیز می‌شود.

مسئولان فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند که فعلاً جایگزین مشخصی برای بیتل درنظر ندارند، اما با این حال هیچ احتمالی منتفی نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران