دو پیشرانه هیبریدی متفاوت و یک موتور احتراق داخلی برای این هاچ‌بک ارائه خواهد شد.

تویوتا آئوریس استراتژی هیبریدی جدید کمپانی را به ژنو آورده است

16 اسفند 1396 13:54

پس از 20 سال طراحی و توسعه سیستم‌های هیبریدی و بهره‌برداری موفق از آن‌ها در بازار، تویوتا تصمیم گرفته تا استراتژی جدیدی در این بخش طراحی کند. از این به بعد، کمپانی برای تمامی مدل‌های اصلی خود، دو گزینهی پیشرانه هیبریدی ارائه خواهد کرد.

تویوتا با طراحی آئوریس جدید می‌خواسته جسورترین و پویاترین هاچ بک بازار را بسازد

یکی از این پیشرانه‌ها مزایای سنتی سیستم‌های هیبریدی مانند مصرف سوخت کم‌تر و تجربه رانندگی راحت‌تر را داراست و دیگری قدرت بیشتر و تجربه رانندگی پویاتر را خواهد داشت. نخستین مدلی که قرار است با دو پیشرانه هیبریدی به بازار بیاید، نسل سوم آئوریس است که هماکنون رونمایی جهانی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو جشن گرفته است.

دو سیستم هیبریدی با ویژگی‌های متفاوت

این هاچبک جدید بر پایهی پلتفرم TNGA تویوتا طراحی و ساخته شده است و فقط با یک موتور احتراق داخلی 1.2 لیتری توربو بنزینی ICE فروخته خواهد شد. یک سیستم هیبریدی آشنا هم که از پیشرانه 1.8 لیتری استفاده می‌کند و 122 اسب‌بخار نیرو دارد، قرار است برای این خودرو ارائه شود. تویوتا می‌گوید این سیستم بیسروصدا و در عین حال قوی است و هزینه نگهداری پایینی دارد. نیازی به شارژ ندارد و مصرف سوخت و تولید CO2 آن بسیار پایین است.

اگر قدرت بیشتری می‌خواهید، این خودروساز ژاپنی یک سیستم هیبریدی 2 لیتری جدید با 180 اسب‌بخار نیرو به شما خواهد فروخت. برای ساختن یک تجربه سواری ایده‌آل، آئوریس 2.0 هیبریدی به پدل شیفتر روی فرمان نیز مجهز است.

طراحی متفاوت و زیبا

تویوتا می‌گوید هدف اصلی‌اش از طراحی آئوریس جدید، ساختن جسورترین و پویاترین هاچبک بازار است. افراد مختلف در مورد طراحی خودرو ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند، ولی کسی نمی‌تواند این نکته را انکار کند که نسل سوم آئوریس ظاهر بسیار اسپرتتری دارد.

سایمون هامفریز (Simon Humphries)، مدیر طراحی جهانی کمپانی، در مورد طراحی جدید آئوریس این گونه توضیح می‌دهد: «با بهره‌مندی از مرکز ثقل پایین این خودرو که به لطف پلتفرم TNGA به دست آمده، خودرو از کناره‌ها بسیار سبک و چالاک است، عقب‌تر که می‌رویم، طراحی خودرو به گونه‌ایست که ظاهری قدرتمند، عریض و خوابیده به خودرو میدهد؛ موضوعی که قطعاً به مذاق اروپایی‌ها خوش خواهد آمد.»

دیدگاه کاربران