مدل نهایی سری 8 و M8 گرن کوپه در سال 2019 معرفی خواهند شد

رونمایی از کانسپت M8 گرن کوپه ب‌ام‌و در نمایشگاه ژنو

16 اسفند 1396 16:17

اکنون که شرکت ب ام و از کانسپت M8 گرن‌کوپه در نمایشگاه ژنو پرده برداشته، با چشمان خود می‌توانیم درخشش کانسپت M8 گرن کوپه ب‌ام‌و را ببینیم. این فقط یک خودروی کانسپت نیست: همان طور که قبلاً شنیده بودیم، ب‌ام‌و امروز تأیید کرد که مدل تولیدی سری 8 و M8 گرن کوپه را قرار است در سال 2019 معرفی و وارد بازار کند.

کانسپت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه پیش نمایشی از قوی‌ترین و زیباترین نسخه ب‌ام‌و سری 8 جدید است.زیباترین مدل ب‌ام‌و؟

این کانسپت یک کوپه چهار در است با خط سقف شیب‌دار که نهایتاً به کاپوت عقب متصل می‌شود. کاپوت دراز و پنجره زاویه‌دار خودرو در جلو، ظاهر آن را بسیار اسپرت‌تر کرده است و در عین حال، طراحی عمیق قسمت جلو و دریچه‌های هوای بسیار بزرگ آن احتمالاً اشاره به عملکرد قوی M8 دارند. جلوپنجره طلایی خودرو نشان از لوکس بودن این خودرو دارد و چراغ‌های LED روشنایی روز شش ضلعی خودرو ما را به یاد مدل مسابقه‌ای M8 GTE می‌اندازد. دریچه‌های ورودی هوا از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن هستند تا وزن خودرو زیاد افزایش پیدا نکند.

طراحی عقب متفاوت

از سویی دیگر، پنل سقف هم از همین جنس است و همه این موارد روی هم رفته مرکز ثقل و وزن کلی M8 گرن‌کوپه را پایین نگاه داشته است. رنگ بدنه سبز Salève Vert زیبایی بسیار خاصی به خودرو داده است. در قسمت عقب، سپر بزرگ خودرو و چهار سراگزوز طلایی رنگ نظر همه را به خود جلب می‌کنند. کاپوت عقب خودرو به زیبایی به شکل یک اسپویلر تهاجمی درآمده و در عین حال، مه‌شکن‌های عقب داخل بدنه قرار گرفته و چراغ‌های عقب فوق باریک خودرو شکل مقعری دارند.

دوماگوی دوکچ (Domagoj Dukec)، از مدیران بخش طراحی ب‌ام‌و M در مورد M8 گرن کوپه می‌گوید: «با طراحی این خودرو ما کسانی را هدف گرفته‌ایم که به دنبال خودرویی ویژه هستند و می‌خواهند خودرویی که سوار می‌شوند نظر همه را به خود جلب کند.»

سال آینده وارد بازار می‌شود

این ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه پس از کانسپت سری 8 کوپه رونمایی شده که قبلاً هم کابین و هم طراحی بدنه آن را دیده بودیم. اگرچه ب‌ام‌و تا این لحظه در مورد جزئیات فنی خودرو صحبتی نکرده، ولی قول وارد کردن مدل‌های گرن‌کوپه به بازار تا سال آینده میلادی بدین معنی می‌تواند باشد که ما به زمان بازگشت سری 8 بیشتر از همیشه نزدیک شده‌ایم. ابتدا در طول سال جاری مدل کوپه دو در قرار است وارد بازار شود؛ ب‌ام‌و می‌گوید با ورود سری 8 چهار در و M8 گرن‌کوپه به بازار در سال 2019، خانواده ب‌ام‌و سری 8 تکمیل خواهد شد. همان‌طور که قبلاً در تصاویر جاسوسی دیده‌ایم، احتمال عرضه یک مدل سری 8 کانورتیبل هم وجود دارد.

آدرین فن هویدونک (Adrian van Hooydonk)، از مدیران طراحی گروه ب‌ام‌و در بیانیه‌ای در مورد این خودرو گفته: «سری 8 ب‌ام‌و قرار است به عنوان مدل پرچم‌دار وارد خانواده محصولات ب‌ام‌و شود و خودرویی بسیار اسپرت و در عین حال، فوق‌العاده لوکس محسوب می‌شود. کانسپت ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه پیش نمایشی از قوی‌ترین و زیباترین نسخه ب‌ام‌و سری 8 جدید است.»

طی روزهای آتی قطعاً جزئیات بیشتری در مورد این خودرو منتشر خواهد شد. اکنون، بیایید فقط امیدوار باشیم که حداقل بخشی از طراحی بسیار زیبا و جسورانه این مدل کانسپت، در خودروی نهایی هم استفاده خواهد شد.

دیدگاه کاربران