نژاد اسپانیایی، محل تولد آلمان

تاراکو، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند سئات معرفی شد

30 شهریور 1397 12:00

شرکت سئات با عرضه شاسی‌بلند بزرگ تاراکو (Tarraco)، مدل دیگری به جمع خودروهای حاضر در این بخش از بازار وارد خواهد کرد. پیش از تاراکو، سئات دو کراس‌اور آتکا و آرونا را ارائه کرده است. مدل تاراکو نامش را از شهر اسپانیایی تاراگونا که در ساحل دریای مدیترانه واقع شده، گرفته است. ساختار این خودرو نیز روی پلتفرم MQB A+ گروه فولکس‌واگن شکل گرفته که به آن امکان داده، طولی برابر با 4.7 متر داشته باشد.

این شاسی‌بلند اسپانیایی برپایه پلتفرم MQB A+ گروه فولکس‌واگن شکل گرفته و در کارخانه ولفسبورگ شرکت فولکس تولید خواهد شد.خریداران برای رنگ بدنه خودرو امکان انتخاب از میان هشت گزینه را خواهند داشت که شامل: خاکستری تیره، سفید، نقره‌ای درخشان، آبی آتلانتیک، خاکستری ایندیوم، بژ تیتانیوم، مشکی و خاکستری اورانوس خواهد بود.

مشتریان می‌توانند بسته به نیاز خود، تاراکو را به صورت پنج نفره و یا با گنجایش هفت سرنشین در سه ردیف صندلی سفارش دهند. در فضای کابین نیز صفحه نمایش 10.25 اینچی جلب نظر می‌کند. همچنین یک نمایشگر هشت اینچی نیز در مقابل چشمان راننده به عنوان نشان دهنده علائم هشدار و وضعیت خودرو ایفای نقش می‌کند که بسته به سفارش مشتری، امکانات متنوعی نیز به آن اضافه خواهد شد.

از همان ابتدای معرفی، چهار گزینه برای پیشرانه تاراکو قابل سفارش است. ضعیف‌ترین آن‌ها یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزین‌سوز چهارسیلندر و توربوشارژ است که 150 اسب‌بخار قدرت دارد. این پیشرانه را جعبه‌دنده شش سرعته دستی همراهی خواهد کرد، تا قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

خریداران امکان انتخاب پیشرانه قوی‌تر 2 لیتری توربوشارژ با نیروی 190 اسب‌بخار را نیز خواهند داشت که به همراه جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه و سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. پیشرانه توربودیزل 2 لیتری نیز با دو قدرت 150 و 190 اسب‌بخار قابل سفارش است. هردوی این خودروها با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند اما مدل ضعیف‌تر به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی ارائه می‌شود درحالیکه در مدل قوی‌تر، جعبه‌دنده دوکلاچه هفت سرعته نصب خواهد شد.

شرکت سئات وعده داده که تاراکو در آینده به همراه فناوری‌های کاهنده آلایندگی عرضه خواهد شد که به احتمال فراوان، به معنی ارائه نسخه‌ای هیبریدی از این خودرو است.

تمامی مدل‌های تاراکو برای تامین ایمنی سرنشینان به سیستم‌های دستیار راننده مجهز شده‌اند که شامل سیستم تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم کمکی تغییر خطوط، تماس خودکار به هنگام بروز حادثه، دستیار پیشگیری از تصادف و حسگر تشخیص واژگونی خواهد بود. علاوه‌براین از تجهیزات رفاهی این خودرو می توان به سیستم پایش نقاط کور، دستیار حرکت در ترافیک سنگین، کروز کنترل قابل تطبیق و سیستم کمکی روشنایی اشاره کرد.

فروش سئات تاراکو پیش از پایان سال جاری میلادی در اروپا آغاز خواهد شد. وظیفه تولید این خودرو بر عهده کارخانه متعلق به گروه فولکس‌واگن در شهر ولفسبورگ آلمان گذاشته شده است.

دیدگاه کاربران