از ویتنام تا ژاپن در فکر اروپا

آسیایی‌ها در نمایشگاه خودروی پاریس 2018

11 مهر 1397 17:00
  • اتحاد برای فتح قاره سبز

    اتحاد برای فتح قاره سبز

    بسیاری از برندهای اروپایی تصمیم به کناره‌گیری از نمایشگاه خودروی پاریس گرفتند، همین امر فرصت مناسبی برای آسیایی‌ها پیش آورد تا با خودنمایی در برابر مشتریان اروپایی کمی وضعیت فروش محصولاتشان را در این قاره سبز بهبود بخشند. با نگاهی به آمار فروش بازار اروپا متوجه می‌شویم که برندهای اروپایی بر بازار مسلط هستند.  برندهای ژاپنی تویوتا و نیسان با قرارگیری در رتبه 11 و 13 فروش در سال 2017 به ترتیب با ثبت آمار 673,510 و 566,191 دستگاه، به عنوان بهترین آسیایی جدول فروش اروپا قلمداد می‌شوند. پس از ژاپنی‌ها، هیوندای و کیا به ترتیب با فروش 523,258  و 472,125 دستگاه در جایگاه 14 و 16 این لیست قرار گرفتند. نکته جالب این که همچنان درهای اروپا به روی چینی‌ها بسته است و آن‌ها با معرفی محصولاتشان در پاریس سعی در کسب مجوز حضور د

  • تویوتا

    تویوتا

    بازگشت کمری پس از 14 سال به اروپا و احیای مدل کرولا از تصمیم جدی تویوتا برای تصاحب بازار قاره سبز خبر دارد. کرولا قرار است در دو فرم هاچ‌بک و استیشن‌واگن و با پیشرانه‌ بنزینی 1.2 لیتری توربو با قدرت 116 اسب‌بخار و یا دو پیشرانه هیبریدی دیگر وارد بازار شود. بهره‌مندی از پلتفرم جدید لذت رانندگی با آن‌ها را افزایش خواهد داد. کمری هم با پیشرانه‌ای هیبریدی که از همکاری یک پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی در کنار یک موتور برقی با توان مجموع 215 اسب‌بخار شکل گرفته است، سعی دارد تا شروعی پاک در اروپا داشته باشد.

    علاوه‌براین د

  • هیوندای

    هیوندای

    نیسان در نمایشگاه امسال غایب است، پس فرصتی است برای هیوندای تا با سبقت از این رقیب ژاپنی، رده دوم پرفروش‌ترین آسیایی بازار اروپا را تصاحب کند. برای رسیدن به این افتخار آن‌ها مدل‌های جمع‌وجورشان را خواستنی کردند؛ آن هم با ایجاد سری N. اضافه شدن پسوند N خودروهای هیوندای را چالاک‌تر می‌کند و ظاهری اسپرت به آن‌ها می‌بخشد. هرچند هنوز در سطح خودروهای سری M ب‌ام‌و و AMG مرسدس‌بنز نیستند. اما با جذب مدیر بخش M ب‌ام‌و و نشاندنش بر مسند ریاست دپارتمان جدید هیوندای، می‌خواهند این فاصله را کاهش دهند. هیوندای i30 هاچ‌بک و

    کیا

    کیا

    کیا مانند هیوندای علاقه‌ای به شلوغ‌کاری و ایجاد دپارتمانی برای تقویت خودروهایش ندارد. آن‌ها بیشتر روی بهبود گزینه‌های پرفروششان در بازار اروپا تمرکز کردند.  یکی از این خودروها مدل سید است که امسال کره‌ا‌ی‌ها تصمیم به ارتقا و افزایش تنوع این مدل گرفتند. در کنار کیا سید جی‌تی، استیشن‌واگنی زیبا با نام پروسید در غرفه کیا دلبری می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که کیا با عرضه پروسید

  • هوندا

    هوندا

    حتی برندهای مزدا و سوزوکی هم فروش بیشتری نسبت به هوندا در سال 2017 در بازار اروپا ثبت کردند. پس این ژاپنی خوش‌نام حالا که چندان خودروی جمع‌وجور و باب میل اروپایی‌ها در سبد محصولاتش ندارد سعی کرده تا با به‌روز کردن کراس‌اورهایش خودنمایی کند.

    مهمترین گام آن‌ها معرفی نسخه نهایی CR-V هیبریدی بود. کراس‌اوری که از پیشرانه بنزینی 2 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی بهره می‌برد و با قدرت  181 اسب‌بخار و مصرف سوخت 5.3 تا 5.5 (با توجه به محورهای محرک) لیتر در صد کیلومتر، حال می‌تواند در اندیشه تسخیر بازار نیسان قشقایی به عنوان پرفروش‌ترین خودروی آسیایی اروپا باشد.

    سوزوکی

    سوزوکی

    با ثبت آمار فروش 244,877 در سال 2017 و کسب رتبه پنجمین برند پرفروش آسیایی در اروپا، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. برای بهبود این آمار، آن‌ها امسال محصولی جدید تدارک دیده‌اند. اروپایی‌ها با خرید شاسی‌بلند جعبه‌ای جیمنی یک آفرودر جمع‌وجور خواهند داشت، هرچند با کسب تنها 3 ستاره از موسسه Euro-NCAP، در مقایسه با رقبا چندان خودروی ایمنی نیست. در کنار آن، نسخه فیس‌لیفت ویتارا هم در غرفه سوزوکی ارزش بررسی را دارد.

  • لکسوس

    لکسوس

    لکسوس در پاریس 3 مدل مهم دارد. فیس‌لیفت RC و نسخه‌ای خاص از LC برای طرفداران خودروهای اسپرت و همچنین رقیب سدان‌های آلمانی، یعنی نسل هفتم ES. علاوه‌براین پیش‌فروش کراس‌اور UX را هم در پاریس آغاز کرده است.

  • گک

    گک

    GAC GS5 در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2018 در کنار دیگر اعضای خانواده خود یعنی مدل‌های GS4، GS8، GM8 و GA4

  • وین فست

    وین فست

    اولین خودروساز ویتنامی با حضور ستاره بزرگ دنیای فوتبال، دیوید بکهام، مراسم رونمایی پرسروصدایی را در پاریس برپا کرد. پیش از این هم با انتخاب شرکت پینین‌فارینا برای طراحی محصولاتشان حسابی جلب توجه کردند. باید دید در آینده خودروهای این شرکت در چه بازارهایی عرضه خواهند شد؛ خودروهایی که فعلاً پیشرانه‌های 2 لیتری 4 سیلندر توربو دارند و در دو سطح قدرت 176 و 231 اسب‌بخار قابل سفارش هستند.

دیدگاه کاربران