رسیدن به سرعت 240 کیلومتربرساعت با دوچرخه

شکستن رکورد سرعت دوچرخه با کمک پورشه کاین

30 شهریور 1397 14:00

40 سال پیش، شخصی به نام ژان کلود رود (Jean-Claude Rude) به کمک یک پورشه 935 توربو توانست با دوچرخه به سرعت بالایی دست پیدا کند (اگر با دوچرخه با فاصله کم پشت یک خودرو حرکت کنید، کاهش مقاومت هوا در آن منطقه کمک می کند به سرعت بالایی دست پیدا کنید). اما اکنون مردی با یک دوچرخه عجیب و غریب و با همراهی یک دستگاه پورشه کاین توربو، به فرودگاه اِلوینگتون (Elvington) واقع در شهرستان یورک شِر (Yorkshire) در انگلیس رفته است تا شانس خود را در رسیدن به سرعت‌های بالا با دوچرخه آزمایش کند.

البته این شخص که نیل کمپبل (Neil Campbell) نام دارد، پیش از این نیز در ماه ژوئن رکورد سرعت 217 کیلومتربرساعت را با دوچرخه به ثبت رسانده است. دوچرخه این مرد انگلیسی توسط برند بریتانیایی ماس بایکس (Moss Bikes) به صورت اختصاصی ساخته شده است و می تواند حداکثر 322 کیلومتربرساعت سرعت را تحمل کند. البته کمپبل نتوانست به حداکثر سرعت ذکر شده برسد، اما موفق شد به کورد سرعت 240 کیلومتربرساعت را ثبت کند.

اما کمپبل به تنهایی به چنین سرعتی دست پیدا نکرد، بلکه یک پورشه کاین توربو مدل 2018 او را همراهی می‌کرد که به دلیل ابعاد بزرگ و شتاب بالا در خط مستقیم، گزینه‌ای ایده‌آل برای این کار بود. این خودرو که از پیشرانه 8 سیلندر خورجینی با حجم 4.0 لیتر و دو توربوشارژر بهره می‌برد، می‌تواند حداکثر 542 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. کاین توربو فقط در عرض 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. اما اگر پکیج اسپرت کرونو (Sport Chrono) را برای این شاسی‌بلند آلمانی سفارش دهید، می‌توانید در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کنید.

در حین ثبت این رکورد، زمانی که سرعت پورشه کاین توربو به 177 کیلومتربرساعت می‌رسد، کمپبل اتصال دوچرخه‌اش را از خودرو قطع می‌کند و با پدال زدن پشت خودرو حرکت می‌کند. اما زمانی که به سرعت 240 کیلومتربرساعت با دوچرخه دست پیدا کرد، به دلیل این‌که به انتهای مسیر نزدیک می‌شد، به ناچار با حداکثر قدرت ترمز کرد.

نیل کمپبل در این خصوص می‌گوید: «مسیر ما بسیار کوتاه بود و به همین دلیل مجبور بودیم بسیار سریع به سرعت بالا دست پیدا کنیم. شتاب‌گیری کاین فوق‌العاده بود و احساس می‌کردم به یک موشک متصل هستم. من در تمام مدت به سختی مشغول پدال زدن بودم و زمانی که سرعت پورشه به 177 کیلومتربرساعت رسید، اتصال دوچرخه را از خودرو قطع کردم و در حالی که به پایین نگاه می‌کردم، با تمام توانم پدال می‌زدم.»

به این ترتیب، نیل کمپبل توانست رکورد سرعت تازه‌ای را برای دوچرخه در اروپا به ثبت برساند.

دیدگاه کاربران