استانداردهای سخت‌تر باعث رشد 30 درصدی فروش شد

تخفیف دورقمی رنو و فولکس در حراج بزرگ آگوست

2 مهر 1397 06:00

«رنو»، «گروه فولکس‌واگن» و «خودروسازی فیات کرایسلر» در ماه گذشته میلادی رشد فروشی نزدیک به 30 درصد را تجربه کردند.

استاندارد آلایندگی جدید خودروسازان، خصوصاً فولکس‌واگن و رنو را مجبور کرد که برخی محصولاتشان را به‌سرعت و تا قبل از رسیدن سپتامبر بفروشند. به گزارش «رویترز» دلیل این افزایش فروش، سخت‌گیری‌های آلایندگی است که از ماه‌ سپتامبر عملیاتی شده است. به همین خاطر شرکت‌ها، خودروهای موجود در انبارهایشان را با تخفیف‌هایی بالا به مشتریان عرضه کردند.

پلاک‌گذاری خودرو در اروپا طی ماه آگوست به رقم 1.17 ‌میلیون دستگاه رسید. ماه آگوست معمولاً بازار خودرو رونق بالایی ندارد و سال گذشته مجموع فروش در این ماه به‌سختی کمی بیشتر از 900 هزار دستگاه شد.

روش تست آلایندگی جدید (WLTP) از ابتدای سپتامبر به‌صورت هم‌زمان در سراسر جهان الزامی شد. این کار خودروسازان، خصوصاً فولکس‌واگن و رنو را مجبور کرد که برخی محصولاتشان را به‌سرعت و تا قبل از رسیدن سپتامبر بفروشند. برخی مدل‌ها زمانی برای پاس کردن آزمون جدید و گرفتن مجوز لازم را نداشتند.

خودروسازان برای خلاص شدن از دست این مدل‌ها تخفیف‌های قابل‌توجهی ارائه کردند. به‌عنوان‌مثال تخفیف‌های رنو دورقمی شده بود. فولکس‌واگن پیش‌تر گفته بود قوانین سخت‌گیرانه‌تر می‌توانند چالش اصلی برای رسیدن به رقم فروش موردنظر در سال 2018 باشد.

رشد فروش به روایت آمار

خودروسازی «رنو» در این ماه رشدی 56 درصدی را تجربه کرد. سهم برند «رنو» رشد 67 درصدی و برند «داچیا» رشد 37 درصدی بود.

«فولکس‌واگن» رشدی 39 درصدی را تجربه کرد. برند «پورشه» با 88 درصد رشد موفق‌ترین برند این گروه بود. برند «سئات» رشدی 72 درصدی را تجربه کرد و برند اصلی شرکت یعنی «فولکس‌واگن» رشدی 44 درصدی داشت. برند «آئودی» 32 و برند «اشکودا» نیز 14 درصد رشد داشتند.

فروش خودروسازی «فیات کرایسلر» نیز با افزایش 39 درصدی همراه بود. رشد برند «جیپ» به رشد فوق‌العاده 158 درصدی رسید. برند «آلفارومئو» 80 درصد و برند «فیات» 23 درصد رشد داشتند.

رشد فروش «PSA» نیز به 17 درصد رسید. سهم برند «سیتروئن» رشدی 37 درصدی و برند «پژو» رشد 20 درصدی بود. برند «اپل» نیز 4.1 درصد رشد فروش داشت.

دیدگاه کاربران