آلمان در حال دیترویت شدن است

انتقاد مدیر فولکس‌واگن به قوانین جدید آلایندگی اتحادیه اروپا

27 مهر 1397 12:54

در جریان برگزاری کنفرانس تامین‌کنندگان صنعت خودرو در ولفسبورگ آلمان، هربرت دیس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن نسبت به اثرات منفی وضع قوانین جدید آلایندگی اتحادیه اروپا و هم‌چنین ممنوعیت عرضه خودروهای دیزلی هشدار داد.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن: برنامه‌های کمیسیون اروپا درباره CO2 کاملاً بلندپروازانه است. در واقع آنچه دیس نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بود، تصویر تاریک آینده صنعت خودروی آلمان بود. پدیده‌ای که می‌تواند این کشور را مانند دیترویت (قلب خودروسازی آمریکا) و تورین (مرکز خودروسازی ایتالیا) با بحران‌هایی روبه‌رو کند.

بالاترین شخص در گروه خودروسازی فولکس می‌گوید: «وقتی شما به این دو شهر نگاه می‌‌کنید، درمی‌یابید که تزلزل در فعالیت و کسب‌وکار یک شرکت بزرگ چه اثرات مخربی به همراه دارد.» دیس باور دارد که با توجه به تغییر و تحولات اخیر دنیا، آلمان با شانسی 50-50 برای خروج از این مخمصه طی 10 سال فرصت دارد.

مدیرعامل فولکس‌واگن با اشاره به کمپین «مقابله با وسایل نقلیه یک نفره» اذعان می‌کند که در جریان بحث‌های تاریخی حول اکسید نیتروژن، آینده‌ای شتابان صنعت خودرو را تهدید می‌کند. به گفته او برنامه‌های کمیسیون اروپا درباره CO2 کاملاً بلندپروازانه است. دیس اشاره به اجبار شرکت‌های بزرگ خودروساز برای سازگاری هرچه بیشتر و سریع‌تر با این قوانین را دارد.

مقام ارشد فولکس‌واگن در انتها تایید می‌کند که تا پایان سال 2030 خودروهای برقی بیشتری در آلمان حضور پیدا خواهند کرد و گروه فولکس‌واگن برای مدیریت این پدیده آماده است.

دیدگاه کاربران