فیبر کربنی‌ترین مدل مسابقه‌ای Rossion Automotive

حراج خودروی مسابقه‌ای Q1R

2 مهر 1397 14:00

این خودروی مسابقه‌ای خاص که گفته می‌شود یکی از تنها سه مدل Q1R  تولید شده توسط Rossion Automotive است، تنها مدل فیبر کربنی میان آن‌ها محسوب می‌شود.  

این مدل مسابقه‌ای با بدنه تمام فیبر کربنی خود تنها 816 کیلوگرم وزن داشته و از تجهیزات مسابقه‌ای مختلفی بهره می‌برد.شما هم مثل ما قطعاً هیچ وقت اسم روسیون Q1R را نشنیده‌اید. Q1R در واقع نسخه مسابقه‌ای خودرو Q1 است. خودرویی که یک مدل اسپرت موتوروسط بوده و مبتنی بر مدل قدیمی نوبل M400 ساخته شده است.

درتریم Q1R، خودرو به یک رول‌کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو، دیفرانسیل لغزش محدود و تقریباً تمام آن چه که برای عملکردی فوق‌العاده در پیست بدان نیاز خواهید داشت مجهز شده است. بدنه Q1R کاملاً فیبر کربنی بوده، البته در تصاویری که مشاهده می‌کنید بدنه آن رنگ آمیزی نشده است. در بخش‌هایی از بدنه شاهد تزئینات قرمز روشن هستیم. خودرو همچنین به چراغ‌های عقب و جلو، برف‌پاک‌کن، آینه‌ها و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی مجهز شده است.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدنه خودروهای‌ مسابقه‌ای، قطعات آیرودینامیکی آن هستند، از این رو  Q1R از داکت‌های خنک‌کننده بزرگی بهره می‌برد .به طور کلی، با خودروی نسبتاً کوچکی روبه‌رو هستیم که طول بین دو محور آن 2438 میلی‌متر بوده و طولی برابر با 4115 میلی‌متر دارد. با داشتن وزنی برابر با 816 کیلوگرم،Q1R  از یک اسمارت فورتو هم سبک‌تر است.

اگر به توانایی‌های آن داخل پیست شک دارید، فقط کافی است یک بار پشت فرمان آن نشسته و سواری‌اش را آزمایش کنید. داخل کابین مواردی مانند رول‌کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو با کمربندهای ایمنی 5 نقطه‌ای، سیستم آتش خاموش‌کن، فرمان OMP جداشونده، صفحه نمایش دیجیتال و یک پنل مرکزی سفارشی توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. این خودرو به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز بوده و خروجی‌های پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

طبق ادعای وب‌سایت Bring a Trailer، این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر اکوبوست با 287 اسب‌بخار قدرت و 381 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. 

در زمان نوشتن این مطلب، بالاترین پیشنهاد برای خرید این خودرو 16 هزار دلار بود. در حالی که هنوز شش روز تا پایان حراجی باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود قیمت آن بسیار بالاتر از این عدد برود.

دیدگاه کاربران