از لانچیا تا آلفارومئو و آبارت

نگاهی به تأثیر FCA Heritage بر تاریخچه خودروهای کلاسیک ایتالیایی

4 مهر 1397 12:00

سایه‌ای که چتر فیات-کرایسلر روی صنعت خودرو انداخته بسیار گسترده بوده و همه‌چیز، از دوج دیمون گرفته تا فیات چینکوئه‌چنتو را شامل می‌شود و فقط به مدل‌های معاصر محدود نیست. با وجود فرصت توسعه مدل‌های مختلف برای برندهایی مانند آلفارومئو، لانچیا، آبارت و فیات، آینده برای فیات کرایسلر بسیار روشن است. ولی، همان‌طور که می‌دانید گذشته هر خودروسازی بخش مهمی از هویت آن بوده و برای فیات کرایسلر، این موضوع به معنی ارائه خدمات و سرویس نگهداری به‌تمامی مدل‌های قدیمی است. این‌که نگاهمان رو به آینده باشد و گاهی اوقات، خدماتی از روی اجبار برای مدل‌های قدیمی ارائه کنیم به‌هیچ‌وجه درست نیست. نوع رفتار ما با تاریخ در صنعت خودرو موضوعی است که باید با گذر زمان تکامل پیدا کند. خودروها یک‌شبه عنوان کلاسیک را به دست نمی‌آورند. گذشته را می‌توان حفظ و یا حتی تجدید کرد، ولی حداقل در صنعت خودرو، گذشته به‌هیچ‌وجه ساکن و راکد نیست.

FCA Heritageاز مهم‌ترین خدمات FCA Heritage می‌توان به صدور گواهی اصالت، بازسازی کامل و خریدوفروش مدل‌های کلاسیک ایتالیایی اشاره کرد. (میراث فیات-کرایسلر) به‌خوبی شیوه‌هایی که گذشته را هم‌زمان با آینده جلو می‌برد را بلد است. اتفاقاتی که در تاریخ افتاده را قطعاً نمی‌توان تغییر داد، به‌عنوان‌مثال نتایج مسابقات اتومبیل‌رانی مختلف قرار نیست تغییر کنند، ولی ما باید گذشته را بهتر از این درک کنیم. خودروهایی که زمانی به‌عنوان مدل‌های صفرکیلومتر روانه بازار شده بودند، با گذر زمان به اشیائی تبدیل می‌شوند که در گوشه‌ای از یک قبرستان خودرو خاک می‌خورند. گذر زمان، سرانجام خوبی برای مدل‌هایی مانند فولویا فانالونه، 124 اسپایدر یا 8v اینتگراله تدارک دیده و با ورود به پروسه بازسازی، این خودروها به مراقبت و نگهداری بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته نیاز دارند. بالاخره زمان رفتار متفاوت با این خودروها فرا رسیده است.

شاید فیات 500 آبارتی که اکنون در گاراژ پدربزرگ شما خاک می‌خورد در دوران جوانی خود برخی تعمیرات اساسی داشته که آسیب‌هایی جدی به خودرو وارد کرده؛ ممکن است برخی اسناد و مدارک لانچیا آپیا سری دوم خود را گم کرده باشید؛ یا شاید ممکن است بخواهید با خرید یک خودرو، وارد دنیای خودروهای کلاسیک ایتالیایی بشوید و دوست ندارید این خودرو را از یک غریبه در اینترنت بخرید. FCA Heritage مجموعه‌ای از خدماتی را ارائه می‌دهد تا شما بتوانید با انتخاب هر یک از این خودروها، بدون دردسر و مشکل از سواری با آن لذت ببرید.

این که می‌توانید یک خودروی قدیمی که وضعیت بسیار بدی دارد را برای بازسازی کامل به‌صورت فابریک در اختیار شرکتی قرار دهید که چندین سال پیش، خود آن را ساخته بود فرصتی است که بسیار کم شاید برای کسی پیش بیاید. آیا به‌صورت اتفاقی یک مدل ویژه آبارت خریداری کرده‌اید و می‌خواهید در مورد تاریخچه آن بیشتر بدانید؟ کافی است سؤال کنید. FCA Heritage همچنین یک سرویس ویژه دارد که گواهی اصالت خودرو هم به مالکان مدل‌های کلاسیک ایتالیایی ارائه می‌کند. به‌طور خلاصه، FCA Heritage پروژه بازسازی لانچیا و آبارت‌های شما را قبول می‌کند، گواهی اصالت برای آلفارومئوها و فیات‌های شما صادر می‌نماید و اگر، در بازار به دنبال خرید یک مدل خاص هستید، برخی مدل‌های کاملاً بازسازی شده خوبی را می‌تواند به شما معرفی کند.

این تیم فقط خود را به دفتر اصلی‌اش محدود نکرده و جالب است بدانید، اوایل سال جاری میلادی گروهی از متخصصان FCA Heritage برای صدور گواهی اصالت چندین مدل مختلف، به آمریکا سفر کرده بودند. خودروها در طول زمان معمولاً اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کنند، ولی سرنوشت همه آن‌ها، بدون شک توسط مالکانشان تعیین می‌شود. کارخانه اینجا نقش خیلی ساده‌ای دارد: آن‌ها خودرو را می‌سازند و به آن جان می‌بخشند، ولی کارخانه در این که خودرو باقی عمرش را چگونه زندگی خواهد کرد نقشی ندارد. اگر مالک یک خودروی کلاسیک ایتالیایی هستید، بدون توجه به وضعیت خودرو، FCA Heritage بهترین خدمات را می‌تواند به خودروی شما ارائه کند.

دیدگاه کاربران