سبقت از آمریکا

آلمان اولین صادرکننده خودرو به چین

6 مهر 1397 12:30

جنگ تجاری چشم‌بادامی‌ها و یانکی‌ها، فارغ از تمام آسیب‌های اقتصادی‌اش برای اروپایی‌ها سودآور بوده است. بارزترین نمونه آن اوج‌گیری ناگهانی آلمان به‌عنوان صادرکننده نخست خودرو به چین و عبور از آمریکا بوده است.

تا پیش از جنگ تجاری، سهم آمریکایی‌ها از حجم واردات خودرو به چین رتبه نخست را داشت.به لحاظ ارزش دلاری، آلمان‌ها بالاترین حجم صادرات خودرو در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. جای تعجبی هم ندارد. چراکه خودروهای آلمانی به دلایل لوکس و اسپرت بودنشان اغلب از پایه قیمتی بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه برخوردار هستند. آمار صادرات سالیانه حکایت از درآمد ناخالص 300 میلیارد دلاری دارد.

ژاپنی‌ها مقام دوم را با چیزی حدود 250 میلیارد دلار به خود اختصاص داده‌اند. جایگاه سوم نیز از آن آمریکا با صادرات نزدیک به 150 میلیارد دلار خودرو در سال است.

بزرگ‌ترین بازار خودرو در دنیا چین بوده که گفته می‌شود سالیانه نزدیک به 240 میلیارد دلار خودرو به آن وارد می‌شود. تا پیش از جنگ تجاری، سهم آمریکایی‌ها از این حجم واردات رتبه نخست را داشت؛ اما حالا وقتی رابطه بین دو کشور شکراب شده، آمریکا این رتبه را از دست داده و آن را دودستی تقدیم ژرمن‌ها کرد. حالا آلمان‌ها نه‌تنها از نظر ارزش دلاری بالاترین میزان صادرات در دنیا را دارند بلکه در تشنه‌ترین بازار خودروی دنیا نیز مقام اول را کسب کرده‌اند.

دیدگاه کاربران