این آلمانی برای پیروزی در مسابقات به میدان آمده

تولد دوباره اسطوره: پورشه 935 با ظاهری زیبا و پیشرانه‌ای قدرتمند

7 مهر 1397 09:30

رویداد خودرویی Rennsport Reunion که توسط پورشه برگزار می‌شود، امسال در تعداد روزهای بیشتری نسبت به دفعات قبل و در تاریخ 27 الی 30 سپتامبر و در کالیفرنیا میزبان علاقه‌مندانش خواهد بود.

پورشه برای زنده نگه‌داشتن افتخارات 935 افسانه‌ای خود و همچنین به‌مناسبت 70 سالگی‌اش، این مدل مسابقه‌ای را ساخته است.همچون دفعات قبل، در دور ششم رویداد Rennsport Reunion که به میزبانی PCNA برگزار می‌شود، خودروهای مسابقه‌ای پورشه که در مهمترین مسابقات ریس افتخارآفرینی کرده‌اند، دور هم جمع خواهند شد. 

سه دور ابتدایی رویداد Rennsport Reunion در سال‌های 2001، 2004 و 2007 در مناطق مختلف در شرق آمریکا برگزار شد، اما در چهارمین مرتبه و در سال 2011 محل برگزاری آن به نواحی غربی آمریکا انتقال یافت. اکنون نظم برگزاری هر سه سال یک بار این رویداد، دوباره برقرار شده و می‌توان به جرات ادعا کرد که Rennsport Reunion از نمایشگاهی محلی حالا به رویدادی بین‌المللی تبدیل شده است.

در ششمین دوره از رویداد Rennsport Reunion، پورشه از خودرویی مدرن با ظاهری کلاسیک پرده‌برداری می‌کند که 935 نام دارد. این نام سه رقمی برای دوست‌داران پورشه ناآشنا نیست چراکه سال‌ها پیش، پورشه از همین اسم برای نامیدن خودرویی مسابقه‌ای و بسیار موفقش استفاده کرده بود که در میان طرفداران به عنوان Moby Dick یا نهنگ سفید افسانه‌ای معروف شد. حالا برای زنده نگه‌داشتن افتخارات آن مدل افسانه‌ای (که در اواخر دهه 70 میلادی معرفی شد) و همچنین به‌مناسبت 70 سالگی پورشه، این شرکت تصمیم به معرفی مدل 935 گرفته است.

زیر پوشش ساخته شده از فولاد و فیبرکربن این خودرو، در حقیقت یک پورشه 911 GT2 RS وجود دارد. استفاده از مواد سبک در ساخت 935 باعث شده تا وزن کلی آن در حد 1379 کیلوگرم باقی بماند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ظاهری این خودرو را می‌توان رینگ‌های قرمز رنگ آن دانست. آینه‌های جانبی برگرفته از 911 RSR بوده و طراحی خروجی‌های اگزوز نیز از مدل 908 الهام گرفته شده تا گذشته درخشان این مدل‌ها یادآوری شود. این نگاه به گذشته حتی در کابین 935 نیز وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توان اهرم تعویض دنده با پوشش چوبی را مثال زد که در گذشته در مدل 911 GT3 R نصب شده است.

البته در بخش پیشرانه وضع کاملاً متفاوت بوده و پورشه تمایلی به استفاده از عناصر قدیمی در این قسمت نداشته چراکه در زیر کاپوت 935 پیشرانه توئین توربو شش سیلندر تخت 3.8 لیتری نصب شده که 700 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته PDK به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو همچنین به سیستم‌های الکترونیکی مانند کنترل پایداری، دیتا لاگر (یا ثبت‌کننده داده‌های رانندگی) و همچنین سامانه تهویه مطبوع مجهز شده است.

همان‌گونه که از ظاهر 935 نیز می‌توان حدس زد، این خودرو مجوز حرکت در مسیرهای شهری را به‌دست نخواهد آورد و سازنده نیز تاکید کرده که این خودرو تنها برای حرکت در پیست مسابقه ساخته شده است. تنها یک صندلی برای راننده در این خودرو نصب شده اما براساس سفارش مشتری، امکان نصب صندلی دوم نیز وجود خواهد داشت. از 935 تنها به تعداد 77 دستگاه ساخته خواهد شد.

پورشه درباره قیمت این خودرو رقم دقیقی اعلام نکرده اما خریداران ساکن در اروپا باید روی پرداخت رقمی در حدود 814 هزار دلار حساب کنند.

آقای دکتر Frank-Steffen Walliser که قائم مقام بخش خودروهای مسابقه‌ای و GT شرکت پورشه است، از این خودرو به عنوان هدیه تولد پورشه به طرفدارانش یاد می کند. ایشان خاطرنشان می‌سازد که به دلیل عدم تولیدانبوه پورشه 935  طراحان و مهندسان مجبور به رعایت قوانین دست و پاگیر نبوده و با آزادی کامل به طراحی و توسعه این خودرو پرداخته‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران