فیس لیفت اپتیما سدان و استیشن با یک موتور جدید به ژنو آمده‌اند

تصاویر زنده کیا اپتیما از نمایشگاه ژنو

21 اسفند 1396 16:40

این فیس لیفت جدید اپتیما از تابستان 97 وارد بازارهای اروپا می‌شود

بالاخره کیا می‌خواهد از موتور قدیمی 1.7 لیتری CRDi خداحافظی کرده و جا را برای یک موتور 1.6 لیتری دیزلی کاملاً جدید باز کند. این موتور جدید که فقط در اروپا عرضه شده به لطف سیستم کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) که یک تکنولوژی کنترل آلاینده‌های فعال است در مقایسه با موتور قبلی بسیار پاک‌تر بوده و آن را قادر کرده تا بتواند از پس مقررات و استانداردهای بسیار سخت گیرانه یورو 6d TEMP بربیاید. این موتور 134 اسب بخار نیرو و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در مقایسه با موتور قبلی فقط 4 نیوتن متر گشتاور آن افزایش پیدا کرده است.

موتور بنزینی جدید

اگر می‌خواهید یک موتور بنزینی برای اپتیمای خود انتخاب کنید، کمپانی یک موتور 1.6 لیتری توربو با 177 اسب بخار نیرو را برای این خودرو معرفی کرده که به یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات متصل می‌شود. این موتور بنزینی جایگاهی بین موتور تنفس طبیعی 2 لیتری و موتور قوی‌تر 2 لیتری توربو که در تریم قوی GT ارائه شده خواهد داشت.

 

فیس لیفت اپتیما چه تغییراتی داشته؟

 

کیا اپتیما 2018 مختص اروپا یک فیس لیفت جزئی دریافت کرده است و در آن، شاهد تغییراتی اندکی در طراحی سپر جلو و همچنین شکل چراغ‌های عقب هستیم. چراغ‌های مه شکن جلو و عقب هم هر دو دچار تغییراتی شده‌اند و در مدل سدان، شاهد یک سپر عقب جدید هم هستیم. همچنین برای این مدل جدید، جلوپنجره دماغ ببر که به نوعی امضای کیا محسوب می‌شود از جنس کرومی بوده و همین موضوع اپتیمای اروپا را بسیار به مدل آمریکایی خودرو شبیه کرده است.

تغییرات بیرون خودرو با دو جفت رینگ آلیاژی جدید که در اندازه‌های مختلف از 16 تا 18 اینچ موجود است و یک رنگ بدنه قرمز جدید تکمیل می‌شود. دو تریم قدرتمند جی‌تی لاین و جی‌تی هم دستخوش تغییراتی شده‌اند، ولی خیلی محسوس نیستند و به سادگی متوجه آن‌ها نخواهید شد.

کابین تقریبا دست نخورده باقی‌مانده است

تغییرات کابین محدود و فقط شامل یک فرمان جدید، تزئینات کرومی روی داشبورد و نورپردازی محیطی بهتر می‌شود. از نظر ایمنی، کیا یک سیستم هشدار حواس پرتی راننده را به خود اضافه کرده که در صورتی که راننده تمرکز خوبی نداشته باشد هشدارهای بصری ارسال می‌کند.

کیا اپتیمای اروپا که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، از سه ماهه سوم امسال قرار است وارد بازار شود.

 

 

 

دیدگاه کاربران