قول رفع مشکلات با آپدیت بعدی iOS

نگاهی به مشکلات Google Maps و Waze در Apple کارپلی

10 مهر 1397 06:00

کاربران Apple iOS اوایل ماه پیش با انتشار خبری مبنی بر این که با آپگرید نرم‌افزاری به iOS 12 می‌توانند از اپلیکیشن های ناوبری دیگری به‌جز Apple Maps استفاده کنند بسیار خوشحال شده بودند. این بدین معنی بود که در صورت نیاز به استفاده از گوگل‌مپز یا ویز دیگر نیازی به خروج از Apple کارپلی نبود.

بسیاری از قابلیت‌های پرکاربرد این دو اپلیکیشن در Apple کارپلی از کار افتاده‌اند و ظاهراً، در آپدیت بعدی iOS قرار است این مشکلات برطرف شوند.هرچند، وب‌سایت The Verge خبری منتشر کرده که استفاده از این اپلیکیشن‌ها در Apple کارپلی آن‌چنان‌که انتظار می‌رفت بدون ایراد و مشکل نبوده است.

طبق گزارش این وب‌سایت، استفاده از گوگل‌مپز و ویز در کارپلی به‌اندازه استفاده از برنامه Maps خود شرکت Apple راحت و بی‌دردسر نیست. درحالی‌که گوگل پلی و ویز مزایای خاص خود را دارند، ولی استفاده از آن‌ها روی Apple کارپلی مشکلات زیادی داشته و سیستم با تأخیر زیادی کار می‌کند.

دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، محدودیت‌های اپل در مورد اپلیکیشن‌های سوم شخص، قابلیت‌ها، کنترل‌ها و حتی ظاهر اپلیکیشن را محدود می‌کند. همین محدودیت‌ها در مورد ظاهر برنامه، گوگل‌مپز و ویز را بسیار شبیه به اپلیکیشن Apple مپز کرده است. علاوه‌براین، سیری از گوگل‌مپز و ویز پشتیبانی نمی‌کند و اگر از سیری بخواهید مسیریابی خاصی را برای شما از طریق این دو اپلیکیشن انجام دهد، پاسخی دریافت نخواهید کرد. البته گوگل‌مپز و ویز سیستم کنترل صوتی خاص خود را دارند، ولی برای استفاده از آن باید روی صفحه ضربه بزنید، موضوعی که کلاً هدف سیستم کنترل صوتی را زیر سؤال می‌برد.

ویز یک سری مشکلات دیگر هنگام استفاده داخل کارپلی دارد. دیگر خبری از پیشنهاد اتوماتیک مکان‌هایی که زیاد به آن‌ها سفر می‌کنید نیست و در صفحه نقشه، محدودیت حداکثر سرعت در جاده‌ای که حضور دارید نمایش داده نمی‌شود.

گفته می‌شود این ایرادها و محدودیت‌ها در آپدیت بعدی iOS برطرف خواهند شد. با این اوصاف، کاربران iOS تا زمان رفع این مشکلات بهتر است از همان Apple Maps در کارپلی استفاده کنند.

دیدگاه کاربران