ونی کوچک برای رقابت با ب‌ام‌و اکتیو/گرن تورر

معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز B کلاس

10 مهر 1397 12:11

خودروی جمع‌وجور مرسدس‌بنز با ورود به نسل جدید بزرگ‌تر شد.

به لطف اعمال تغییرات ظاهری متعدد، مشخصه‌های آیرودینامیکی بهتری در مقایسه با رقبا داردهمزمان با شروع نمایشگاه خودروی پاریس، نسل جدید مرسدس‌بنز B کلاس برای رقابت با ب‌ام‌و سری 2 اکتیو/گرن تورر معرفی شد.

این خودرو به لطف زبان طراحی جدید مرسدس‌بنز ظاهری بالغ‌تر به خود گرفته است که آن را در جایگاهی متفاوت نسبت به سایر مینی ‌ون‌ها قرار می‌دهد. فاصله کوتاه مرکز چرخ‌ها تا سپر، خط سقف کوتاه، بدنه‌ای عضلانی، اسپویلر سقفی و بهبود طراحی قسمت جلو و عقب در کنار چراغ‌های LED وانواع رینگ‌های 16 تا 19 اینچی از مهمترین تغییرات ظاهری B کلاس جدید است.

به لطف اعمال این تغییرات ظاهری، مشخصه‌های آیرودینامیکی بهتری در مقایسه با رقبا دارد، ضمن آن که کم‌ترین سر و صدا در هنگام حرکت جریان هوا روی بدنه در کابین به گوش می‌رسد.

در داخل کابین موقعیت قرارگیری راننده نسبت به کابین A کلاس 90 میلی‌متر بالاتر است، علاوه‌براین طراحی ستون‌ها هم بهبودیافته است تا راننده دید خوبی از محیط اطراف داشته باشد. در سایر اجزای داشبورد تفاوتی با مرسدس‌بنز A کلاس دیده نمی‌شود، همان نمایشگرها و ورودی‌های تهویه با نورپردازی یکسان. این امکانات در کنار گسترش فاصله محوری و افزایش فضای سر در عقب، محیطی دلنشین را برای سرنشینان ایجاد کرده است.

همچنین فضای بار اولیه آن 455 لیتر است که با خم کردن صندلی‌های ردیف عقب تا 1540 لیتر هم افزایش پیدا خواهد کرد تا به این شکل کارایی خودرو افزایش پیدا کند. در کنار این توانایی‌ها با سفارش صندلی‌های چند منظوره مجهز به ماساژور، سیستم تهویه و گرم‌کن به گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر تبدیل می‌شود. بعضی از امکانات S کلاس هم برای این ون کوچک قابل سفارش است، مانند رانندگی نیمه‌خودکار البته در مواقعی خاص.

مرسدس‌بنز پیشرانه‌های متعددی برای نسل جدید Bکلاس در نظر گرفته است که همگی با استانداردهای جدید آلایندگی در اروپا همخوانی دارند. پیشرانه‌های 1.5 و 2 لیتری دیزل در بازه قدرتی 114 تا 190 اسب‌بخار همچنان از تمایل بنز برای عرضه این پیشرانه‌ها خبر می‌دهد. در کنار آن‌ها دو پیشرانه بنزینی 4 سیلندر قدیمی با ظرفیت 1.3 لیتر با قدرت‌های 134 و 161 اسب‌بخار همچنان قابل انتخاب است. برای تمام پیشرانه‌ها سیستم چهارچرخ مرسدس موسوم به 4Matic قابل سفارش است اما جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوبل را تنها برای قوی‌ترین مدل دیزلی می‌توان سفارش داد.

از 3 دسامبر ثبت سفارش این مدل آغاز می‌شود و زمان تحویل آن دو ماه بعد خواهد بود. قابل توجه است مرسدس‌بنز برنامه‌ای برای عرضه آن در بازار آمریکا نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران