از رؤیا تا واقعیت

برنامه پورشه برای وارد کردن 911 اسپیدستر به خط تولید

11 مهر 1397 09:00

آیا کانسپت 911 اسپیدستر که پورشه سال پیش برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس خود رونمایی کرد را به خاطر دارید؟ ما خبر خوبی برای شما داریم. پورشه قصد دارد این مدل کانسپت را وارد خطوط تولید خود کند.

این مدل تولید محدود پورشه که قبلاً کانسپت آن را دیده بودیم به یک پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی و امکانات و تجهیزاتی ویژه مجهز شده است.این خودرو که در صورت تولید جایگاهی بین 911 کابریولت و 718 باکستر خواهد داشت، از طراح بدنه فوق‌العاده زیبایی برخوردار است.

این خودروساز آلمانی نخستین بار کانسپت جدید را ماه ژوئن پیش در زوفن‌هاوزن آلمان رونمایی و بعداً، توری جهانی برای معرفی آن برگزار کرد. به مناسبت اعلام خبر ورود این مدل به خط تولید، شرکت پورشه نسخه نهایی 911 اسپیدستر را با خود به نمایشگاه خودروی پاریس آورده است.

رنگ بدنه قرمز زیبای این خودرو مستقیماً از مدل 1988 این خودرو گرفته شده و از دیگر موارد الهام گرفته از مدل اورجینال در طراحی آن می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی و روکش چرم مشکی داخل کابین اشاره کرد. به جز این موارد، خودرو دقیقاً مشابه با مدلی است که قبلاً دیده بودیم. شیب زیاد پنجره جلو و طراحی خاص بخش عقب از مهم‌ترین مواردی هستند که در طراحی بدنه آن بسیار به چشم می‌زنند.

محصول نهایی توسط پورشه Exclusive به یاد تاریخ تاسیس شرکت، در تعداد محدود 1948 دستگاه تولید خواهد شد. گفته می‌شود به‌جای سقف پارچه‌ای، پورشه یک کاور سبک‌وزن برای آن عرضه کرده است. این خودرو نخستین مدل پورشه است که پکیج‌های Heritage Design مختلفی در آینده برای آن ارائه می‌شود.

پورشه هنوز اطلاعات فنی زیادی در مورد این خودرو منتشر نکرده و چیز خیلی زیادی در مورد مشخصات فنی آن نمی‌دانیم. شرکت می‌گوید بدنه این مدل مبتنی بر مدل کاررا 4 کابریولت ساخته شده و به گلگیرها و کاپوت فیبر کربنی و سیستم تعلیق 911GT3 مجهز شده است. جعبه‌دنده شش سرعته دستی و اگزوزهای تیتانیومی آن را شاخه GT شرکت روی این مدل ارائه کرده و پیشرانه شش سیلندر خطی تنفس طبیعی آن بالای 500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

تولید این مدل از اوایل سال آتی میلادی قرار است شروع شود. در آینده نزدیک، قطعاً پورشه اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد محصول نهایی منتشر خواهد کرد. قیمت آن هنوز مشخص نشده، ولی کاملاً واضح است که با خودرویی بسیار گران‌قیمت مواجه خواهیم بود.

دیدگاه کاربران