سقوط امپراطوری فورد پس از 11 سال

رکوردشکنی گروه فیات-کرایسلر در فروش

12 مهر 1397 10:57

برای اولین بار از ژانویه سال 2007 تاکنون، فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) در ماه گذشته یعنی سپتامبر، رکورد فروش فورد را در ایالات متحده شکست.

عامل اصلی رشد فروش گروه فیات-کرایسلر، دو برند جیپ و رَم بوده‌اند.تعداد خودروهای تحویل داده شده توسط این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در ماه گذشته به 199,819 دستگاه رسید که در مقایسه با فورد با آمار 197,404 دستگاه، حدوداً 15 درصد بیشتر بوده که از اختلافی معادل با 2,415 دستگاه حکایت می‌کند. در صنعت خودروی آمریکا، سه خودروساز به عنوان بزرگترین خودروسازان این کشور شناخته می‌شوند که اصطلاحاً Big Three نامیده شده و عبارتند از: فیات-کرایسلر، فورد و جنرال‌موتورز.

عضو سوم این گروه یعنی جنرال‌موتورز، گزارش ماهانه از فروش محصولاتش را اعلام نکرده است. اما طبق گزارش روزنامه آمریکایی دیترویت‌نیوز (Detroit News)، آمار فروش تمام برندهای جنرال‌موتورز یعنی بیوک، کادیلاک، شورولت و جی اِم سی در سه ماهه سوم 2018 با کاهش همراه بوده است.

متخصصین حوزه خودرو معتقدند حذف همه مدل‌های سدان فورد از سبد محصولاتش در آمریکا، تاثیر منفی زیادی روی آمار فروش این خودروساز داشته است. فورد سریعاً به انتشار خبر آمار فروش فیات-کرایسلر واکنش نشان داد. مارک لانِوِ (Mark LaNeve)، نایب رئیس بخش‌های بازاریابی، فروش و خدماتِ فورد در آمریکا در این خصوص اظهار کرد: «ما نگران نیستیم که در رقابت با فیات-کرایسلر قرار بگیریم. در گذشته مواردی بوده است که فروش ماهانه ما از جنرال‌موتورز بیشتر بوده است، اما این موضوع را به عنوان یک پیروزی اعلام نکرده‌ایم.»

عامل اصلی رشد فروش گروه فیات-کرایسلر، دو برند جیپ و رَم بوده‌اند که جیپ به دلیل فروش مناسب مدل‌های چروکی و کامپَس (Compass)، افزایش فروش 14 درصدی را در ماه سپتامبر داشته است. از طرفی، میزان فروش کلی فورد در 9 ماه اول سال 2018 با 2.4 درصد کاهش همراه بوده است، در حالی که فروش فیات-کرایسلر در همین مدت 6 درصد افزایش یافته است. با کاهش فروش 25.7 درصدی در ماه سپتامبر، بخش خودروی فورد به نوعی در زمینه کاهش آمار فروش یک رکورد ثبت کرده است. اما نکته جالب اینجاست که حتی مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ از فورد هم ماه گذشته به ترتیب 2.7 و 9.9 درصد کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. فقط برخی مدل‌های فورد افزایش فروش داشته‌اند که عبارتند از:

  • پیکاپ‌های سری F
  • ترانزیت
  • اکسپدیشن
  • لینکلن نَویگیتور

در خاتمه بد نیست بدانید برندهای گروه فیات-کرایسلر شامل آلفارومئو، کرایسلر، دوج، فیات، جیپ، مازراتی و رَم می‌شود.

دیدگاه کاربران
VOLCAN 1397/7/13
سلام و سپاس از مطالب مفید تان . میخواستم بدونم ارتباط بین این خبر و تصویر خودروی جیپ که نه متعلق به فیات هست و نه کرایسلر چیه؟ آیا مالکیت جیپ که در اختیار کمپانی آمریکن موتورز بوده منتقل شده ؟ ممنونم
پاسخ
2
0
0
VOLCAN 1397/7/20
مرتضی جان از آگاهی که بهم دادی بسیار ممنوم . راستش چون خودم یک رنه گید مدل 1978 دارم عموما هر موضوعی که مربوط به جیپ باشه برام جالبه . سپاس مجدد .موفق باشی.
0
0
مرتضی هستم! 1397/7/14
بابک جان حدود سه دهه ست که منتقل شده؛ یعنی از 1987 به بعد، زیرمجموعه کرایسلره
0
0