البته این بار از آمریکا

پورشه 911 هیبریدی بالاخره آمد

15 مهر 1397 12:52

همه ما اطلاع داریم که نسخه هیبریدی پورشه 911 در دست طراحی است. اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه بارها در این مورد سخن گفته و همین اوایل سال جاری بود که گفته بود نسخه پلاگین‌هیبریدی 911 طی چند سال آینده و هم‌زمان با رونمایی مدل فیس‌لیفت سری 992 قرار است روانه بازار شود. تیونر آمریکایی Vonnen ظاهراً علاقه‌ای به چند سال صبر نداشته و اگر شما 75 هزار دلار پول نقد به‌اضافه یک دستگاه پورشه 911 داشته باشید، شما هم نیازی به صبوری نخواهید داشت.

با نصب این پکیج روی پورشه 911، علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت خودرو، خروجی‌های آن 175 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد.خلاصه بخواهیم بگوییم، این شرکت یک پک باتری و موتوری الکتریکی را در پکیج جدید خود به پورشه 911 اضافه می‌کند. این شرکت تیونر همچنین یک مبدل برق هم روی محور عقب نصب می‌کند تا انرژی حاصل از باتری را به چیزی که موتور بتواند استفاده کند تبدیل نماید. شاید در نگاهی اولیه کل این پروسه بسیار سخت و پیچیده به نظر برسد، ولی واقعیت این‌گونه نیست.

نصب باتری و مبدل و موتور الکتریکی زمان و زحمت خیلی زیادی نمی‌برد. جالب است بدانید موتور الکتریکی مذکور مستقیماً جای فلایویل 911 نصب می‌شود. موتور الکتریکی نصب شده و پک باتری به خنک‌کنندگی اضافی نیاز دارند و همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، این سیستم به یک کامپیوتر جداگانه مجهز شده است. سیستم هیبریدی Vonnen روی‌هم‌رفته 175 اسب‌بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور به خروجی‌های هر دو نسخه کاررا یا توربو اس 911 اضافه می‌کند. اگر این میزان هنوز برای شما کافی نیست، امکان نصب یک کیت دوم هم وجود دارد که 350 اسب‌بخار قدرت و گشتاور لحظه‌ای بسیار بیشتری را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

شاید شگفت‌انگیزترین نکته این خودرو وزن آن باشد. اضافه شدن تمامی موارد مذکور فقط 54 کیلوگرم وزن آن را افزایش داده است.

این چگونه ممکن است؟ سیستم هیبریدی که این تیونر آمریکایی به 911 اضافه کرده کوچک بوده و علاوه‌بر آن، در پروسه هیبریدی کردن این خودرو برخی از قطعات سنگین‌وزن استاندارد خودرو حذف شده‌اند. بارزترین مثال این قطعات بدون شک فلایویل و استارتر هستند که اکنون وظیفه آن‌ها را موتور الکتریکی انجام می‌دهد. باتری خودرو نیز حذف شده است. اضافه شدن سیستم هیبریدی به 911 نه‌تنها مصرف سوخت آن را کاهش داده، بلکه عملکرد فنی آن را هم بسیار بهتر کرده است. از نکات جالب‌توجه این سیستم کوچک بودن پک باتری و موتورهای الکتریکی در مقایسه با دیگر سیستم‌های هیبریدی است.

Vonnen فعلاً فقط یک دستگاه پورشه 911 هیبریدی ساخته و هم‌اکنون آمادگی فروش این پکیج به مالکان 911 را دارد. در حال حاضر این پکیج روی تمامی مدل‌های 2012 تا 2016 پورشه 911 و باکستر و کیمن قابل‌نصب است. کیت‌های ویژه نسل‌های دیگر 911 از جمله مدل‌های هواخنک در دست طراحی است. این کیت روی مدل‌های دو دیفرانسیل هم قابل‌ارائه بوده و البته به کمی زمان و کار بیشتر نیاز دارد.

دیدگاه کاربران