سازگاری خودروهای فولکس‌واگن و کاهش فروش آئودی

اجرای استاندارد به سبک اروپا

17 مهر 1397 15:36

فولکس‌واگن به تازگی اعلام کرده که بخش فنی تعدادی از محبوب‌ترین مدل‌هایش را به گونه‌ای ارتقا داده که اکنون توانایی دریافت استاندارد همگن جهانی آلایندگی خودروهای سبک (WLTP) را در اروپا به دست آورده‌اند.

فولکس‌واگن با چشم پوشی از منافع مالی بسیار، خودروهای خود را با استاندارد WLTP سازگار کرد.براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات تازه، فروش محصولات گروه فولکس‌واگن در بازار پنج کشور اروپایی در ماه سپتامبر به نصف کاهش یافته و برخی از مدل‌های عرضه شده در این بازارها نیز از چرخه فروش بیرون کشیده شده‌اند، زیرا توانایی دریافت استاندارد WLTP را نداشته‌اند. در حقیقت فولکس‌واگن نیز پذیرفته که در ماه آگوست تنها نیمی از خودروهای مهم این شرکت در بازار فروش آلمان، با قوانین تازه مطابقت داشته‌اند.

این خودروساز آلمانی در اظهارنظری رسمی اعلام کرده که اکنون تمام 14 مدل عرضه شده توسط این شرکت، گواهی WLTP را دریافت کرده‌اند و انواع دیگر خودروها نیز به زودی به این هدف دست پیدا خواهند کرد.

فولکس‌واگن وعده داده که بیشتر خودروهای موجود در خطوط تولید این شرکت تا پایان سال جاری میلادی با WLTP سازگاری خواهند یافت. اتونیوز ادعا کرده فولکس‌واگن همچون دایملر و شرکت والئو ( که به عنوان تامین‌کننده قطعات شناخته می‌شود) برای آماده‌سازی خودروها با استاندارد جدید WLTP در اروپا، از منافع مالی بسیاری چشم‌پوشی کرده‌اند.

از طرف دیگر این استاندارد باعث شد تا فروش خودروهای آئودی در ماه سپتامبر و در بازار اروپا (نسبت به سپتامبر2017) 55.5 درصد کاهش یابد. آئودی مدتی پیش مجبور شد تا عرضه مدل‌های RS3 اسپرت‌بک و RS3 سدان را در بازار اروپا و دیگر کشورها متوقف کند زیرا این دو خودرو مطابق با ضوابط WLTP نبودند. این شرکت برنامه دارد تولید مجدد هر دو مدل را مجدداً در اوایل سال 2019 آغاز کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران