بلندپروازی‌های لری پیج برای به آسمان بردن خودروها

خودروی پرنده موسس گوگل به بازار می‌آید

21 مهر 1397 18:51

خودروی پرنده لری پیج (یکی از موسسان گوگل) احتمالاً تا سال آینده به بازار معرفی شود.

شرکت اوپنر که توسط «لری‌ پیج»، حمایت می‌شود، سال آینده اولین خودروی پرنده را در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.تعداد شرکت‌هایی که هم‌اکنون در حوزه خودروهای پرنده کار می‌کنند بسیار بیشتر از چند سال قبل است. هواپیماهایی شخصی به‌قصد نوعی انقلاب در صنعت حمل‌ونقل طراحی شده‌اند ولی چارچوب‌های را نمی‌توان خیلی انقلابی دانست.

البته یک شرکت به پشتوانه شخص مهمی همچون لری پیج، هنوز اصرار دارد محصولش را قبل از به پایان رسیدن دومین دهه قرن بیستم به بازار معرفی کند.

اوپنر (Opener) استارت‌آپی است که امید دارد اولین خودروی پرنده را سال 2019 به بازار بفرستد. اگرچه هنوز میزان سرمایه‌گذاری لری پیج در اوپنر مشخص نیست ولی این شرکت مدعی است که به‌اندازه کافی سرمایه ‌دارد و تا آینده‌ای دور نیاز به سرمایه‌گذار دیگری ندارد.

اولین هواپیمای اوپنر بلک‌فلای (BlackFly) نام دارد و نسخه‌ای استاندارد از یک وسیله نقلیه شخصی هوایی است. این محصول که قابلیت بلند شدن و نشستن عمودی را دارد با باتری‌های شارژ شونده مانند باتری خودرو قدرت خود را تامین می‌کند. اوپنر مدعی است بلک‌فلای قابلیت پرواز خودکار را خواهد داشت ولی هنوز مشخص نیست که این قابلیت در زمان رونمایی روی محصول قابل‌اجرا باشد یا خیر.

این خودروی پرنده که در هواپیما‌های فوق سبک دسته‌بندی می‌شود تنها می‌تواند در نواحی که انبوه‌سازی نشده باشد پرواز کند. حداکثر توان مجاز پرواز این خودرو 25 مایل (40 کیلومتر)‌ و با بیشینه سرعت 62 مایل‌برساعت (100 کیلومتربرساعت) است. این محدوده و سرعت پرواز مخصوص آمریکاست و محصول اوپنر در کانادا به خاطر مقررات پروازی متفاوت، مجاز است با سرعت و در محدوده بیشتری پرواز کند.

به دلیل این‌که این خودرو در جاده توانایی‌های یک خودروی سنتی را ندارد، به نظر می‌رسد که لقب خودروی پرنده برای آن قابل‌پذیرش نباشد. بنابر اعلام شرکت، برای جابه‌جایی بلک‌فلای روی زمین به دو خودروی کوچک نیاز است. این به‌اصطلاح خودروی پرنده ظرفیت یک نفر با قد دو متر و وزن 113 کیلوگرم را خواهد داشت.

هدف نهایی شرکت ساختن خودروهای پرنده با قیمتی قابل‌پذیرش است که بتواند توسط عموم مورداستفاده قرار بگیرد. البته بنابر تحقیقات انجام‌شده حدوداً 5 سال طول خواهد کشید تا مقررات هوایی استفاده انبوه از خودروهای پرنده با قوانین فدرال مطابقت پیدا کند.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : cnet.com

دیدگاه کاربران