باکلاس‌ترین راه برای جابه‌جایی 935

نگاهی به طرح پورشه ترنسپورتر

22 مهر 1397 07:00

شرکت پورشه تاریخچه‌ای بسیار غنی در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد که سرآغازش به اوایل قرن پیش میلادی باز می‌گردد. ولی یکی از بخش‌های فراموش شده آن دوران موفق پورشه یک جفت ون مرسدس‌بنز 1968 هستند که با کمک آن‌ها، خودروهایی مثل 917 و 956 برای شرکت در مسابقات در اروپا جابه‌جا می‌شدند. جالب است بدانید هر دو خودروی ون هنوز هم وجود دارند، یکی از آن‌ها در دفتر اصلی پورشه استراحت می‌کند و دیگری اخیراً در یک کلکسیون رد جکسونویل فلوریدا به نمایش گذاشته شده بود.

این رندر گرچه شانس بسیار کمی برای رسیدن به خط تولید پورشه دارد، ولی به یاد ون‌های ترنسپورتر دهه 60 میلادی، می‌تواند برای تیم‌های مسابقه‌ای مفید باشد.ولی در شرایطی که نسل جدید 911 در راه است و بالطبع، مدل‌های مسابقه‌ای 992 بسیاری مبتنی بر آن ساخته خواهند شد و همچنین، رونمایی از مدل 935 مختص پیست که همین چند هفته پیش اتفاق افتاد، به اعتقاد یک طراح خودرویی بالاخره زمان آن فرا رسیده تا پورشه با الهام گرفتن از ون‌های نمادین خود، یک مدل ون ترنسپورتر مدرن را طراحی کند.

ایگور شیتیکوف روس، این خودرو را طراحی کرده و از آن با نام Volkswagen Renntransporter یاد می‌کند. این بار، به‌جای لوگوی مرسدس‌بنز، شاهد لوگوی فولکس‌واگن و برخی المان‌های مدرن الهام گرفته از کانسپت‌های I.D. Buzz در جلوی خودرو هستیم.

این کانسپت در یک کلمه فوق‌العاده بوده و اشتراکات زیادی با ترنسپورترهای مرسدس‌بنز اواخر دهه 60 میلادی دارد. رنگ بدنه این کانسپت به یاد دو مدل مرسدس‌بنز قرمز بوده و حتی با عناصر طراحی بسیار مدرن خود، همچنان یک طراحی جعبه‌ای دارد و به‌قدری ارتفاع دارد که بتواند به‌راحتی دو پورشه مسابقه‌ای را در عقب خود جای بدهد.

در هر دو طرف Volkswagen Renntransporter، یک پنل شیشه‌ای شفاف با لوگوی پورشه وجود دارد که برای دسترسی آسان به داخل خودرو می‌توان آن‌ها را باز کرد. یک رمپ تاشو در عقب خودرو ورود و خروج خودروها را بسیار آسان کرده است. چه کسی بدش می‌آید این خودرو را در اختیار تیم‌های پورشه درحالی‌که یک 935 و یک 911 GT3 را جابه‌جا می‌کند ببیند؟

ولی مانند بسیاری از مدل‌های رندر، این خودرو هم شانس بسیار کمی برای رسیدن به خط تولید دارد.

دیدگاه کاربران