تاکید بر ویژگی‌های اسپرت با کمک کیت Sport Design

بازگشت پرقدرت پورشه پانامرا GTS

24 مهر 1397 11:09

با اضافه شدن مدل کاملاً جدید GTS به خط تولید پورشه، اکنون عضوی دیگر به اعضای خانواده پانامرا اضافه شده است.

پورشه با استفاده از کیت Sport Design سعی کرده تا ویژگی اسپرت این خودرو در چهره آن نیز تجلی پیدا کند.اول از هرچیز پیشرانه‌ای که زیر کاپوت این خودرو نصب شده حس کنجکاوی افراد را تحریک می‌کند بنابراین همین ابتدای نوشتار به سراغ آن می‌رویم. پانامرا GTS به پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری مجهز شده که 453 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور دارد که 19 اسب‌بخار و 100 نیوتن‌متر بیشتر از مشخصات پیشرانه‌ای است که قبلاً استفاده می‌شد.

پیشرانه GTS به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته PDK، قدرت خود را به چهار چرخ خودرو ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتربرساعت پانامرا GTS در هر دو نسخه معمولی و اسپرت‌توریسمو برابر با 4.1 ثانیه خواهد بود. اگر در جاده فضای کافی برای پانامرا GTS فراهم باشد، رسیدن به حداکثر سرعت 292 کیلومتربرساعت برای این خودرو ممکن است.

همچنین سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به صورت استاندارد در پانامرا GTS نصب شده و قابلیت کاهش ارتفاع کلی خودرو تا 10 میلی‌متر را دارد. از دیگر تغییرات شایان توجه این خودرو می‌توان به نصب سیستم ترمز قوی‌تر با دیسک‌های بزرگ‌تر از قبل اشاره کرد که ابعاد آن‌ها در چرخ‌های جلو 390 میلی‌متر و در چرخ‌های عقب معادل با 365 میلی‌متر است.

پورشه سعی کرده تا ویژگی اسپرت پیشرانه این خودرو در چهره آن نیز تجلی پیدا کند و به همین دلیل از مجموعه قطعات بدنه Sport Design در ظاهر آن استفاده کرده که شامل قطعاتی با رنگ سیاه است. نشان سیاه رنگ GTS روی بدنه نقش بسته و برای رینگ‌های سبک وزن آن، به رنگ سیاه انتخاب شده است.

استفاده از تجهیزات مشکی و فلزی در فضای کابین نیز ادامه پیدا کرده زیرا روکش‌ صندلی‌ها و فرمان از جنس آلکانترای مشکی است. البته پورشه امکان سفارش پوشش قرمز برای تجهیزات داخل را هم فراهم کرده است.

برخی تجهیزات داخلی از آلومینیوم آنودایز شده ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید در روش آنودایزینگ از فلزی دیگر به عنوان لایه اکسیدی برای روکش آلومینیوم استفاده می‌شود که به دلیل قرار گرفتن لایه‌ای به ضخامت حداکثر 200 میکرون بر تمام سطح آلومینیوم، قطعات علاوه‌بر مقاومت به خوردگی در مقابل سایش نیز استحكام بیشتری به دست خواهند آورد.

خبر مهم دیگر این است که پانامرا GTS به نسل جدید نمایشگر هداپ مجهز شده که هرچند پورشه درباره جزئیات آن مطلبی اعلام نکرده اما اشاره‌ای به رنگی بودن نمایشگر آن داشته است.

در حال حاضر امکان سفارش هر دو مدل پانامرا GTS و پانامرا GTS اسپرت‌توریسمو فراهم است که قیمت پایه آن‌ها به ترتیب از 128,300 و 134,500 دلار آغاز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این خودروها در نیمه دوم سال 2019 به دست مشتریان برسند.

دیدگاه کاربران