با انبوهی از تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های جدید

معرفی نسل جدید سئات لئون

10 بهمن 1398 19:00

نسل چهارم سئات لئون با ظاهری جدید و تناسبات بازطراحی شده به بازار پر چالش خودروهای جمعوجور اروپا وارد شده تا همچنان در گود رقابت باقی بماند. این خودرو که در وطن خود یعنی شهر Martorell معرفی شده، در دو فرم بدنه هاچ‌بک پنج در و استیشن واگن ساخته خواهد شد. با توجه به تغییر سلیقه خریداران، در این نسل از سئات لئون دیگر شاهد مدل هاچ‌بک سه در نخواهیم بود.

در نسل چهارم سئات لئون یک مدل پلاگین هیبرید نیز معرفی شده که قدرت نهایی این مدل برابر با 204 اسب‌بخار و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی 60 کیلومتر خواهد بود.طراحی کلی نسل جدید سئات لئون تاحد زیادی از خط و ربط مدل فعلی بهره می‌برد اما نمی‌توان تاثیر فرم کانسپت Formentor که سال گذشته معرفی شد را در این مدل نادیده گرفت. تغییر در طراحی نسل جدید سئات لئون غیر از طراوات بخشی به ظاهر این خودرو، باعث شده ضریب درگ بدنه نیز به میزان هشت درصد بهبود یابد.

طول، عرض و ارتفاع نسل جدید لئون به ترتیب برابر با 4.3، 1.8 و 1.4 متر بوده که نسبت به نسل قبل 86 میلی‌متر بلندتر، 16 میلی‌متر باریک‌تر شده و 3 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد. فاصله میان محورها نیز 50 میلی‌متر افزایش یافته و به 2.68 متر رسیده است.

سئات لئون استیشن‌واگن (ST) نیز ابعادی برابر با 4.6، 1.8 و 1.4 در طول، عرض و ارتفاع داشته که نسبت به نسل قبل 93 میلی‌متر بلندتر، 16 میلی‌متر باریک‌تر شده و 3 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد. فاصله میان محورهای این مدل با نسخه هاچ‌بک برابر است.

نسل جدید سئات لئون  استیشن واگن

فضای بار نسل جدید سئات لئون برابر با نسل قبل و 380 لیتر بوده اما در مدل استیشن‌واگن شاهد افزایش 30 لیتری فضای این بخش هستیم که ظرفیت کلی محفظه بار را به 617 لیتر رسانده که هرچند عدد خوبی است، اما همچنان کمی از ظرفیت 640 لیتری اشکودا اوکتاویا Combi کمتر خواهد بود.

سئات لئون به صورت استاندارد به چراغ‌های LED جلو و عقب، نورپردازی LED داخل کابین، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و نمایشگر 10.25 اینچی مقابل چشمان راننده مجهر شده است. بسته به سطح تجهیزاتی خودرو، اندازه صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی می‌تواند 8.25 یا 10 اینچی باشد، سیستمی که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

کابین نسل جدید سئات لئون

با وجود آن‌که طرح کلی داشبورد سئات لئون جدید از شخصیت خاص خود بهره می‌برد، اما می‌توان شباهت‌های میان آن با داشبورد گلف و اشکودا اوکتاویا را به راحتی درک کرد. البته با توجه به استفاده هر سه این خودروها از پلتفرم MQB Evo این موضوع چندان عجیب نبوده و می‌توان انتظار داشت که در فضای کابین نسل جدید آئودی A3 که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد نیز شاهد طراحی مشابه با این مدل‌ها باشیم.

ضعیف‌ترین مدل سئات لئون به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر TSI مجهر شده که 90 یا 110 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با نیروی 130 یا 150 اسب‌بخار و همچنین نمونه 2 لیتری TSI به قدرت 190 اسب‌بخار نیز موجود خواهد بود که همراه با جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک عرضه می‌شوند. بد نیست بدانید که مدل‌های قوی تر از پیشرانه‌های یک و 1.5 لیتری این خودرو به همراه سیستم هیبرید خفیف عرضه می‌شود.

در نسل چهارم سئات لئون یک مدل پلاگین هیبرید نیز معرفی شده که به پیشرانه 1.4 لیتری TSI، موتور برقی، مجموعه باتری 13 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون و جعبه‌دنده شش سرعته DSG مجهز شده است. قدرت نهایی این مدل برابر با 204 اسب‌بخار و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی 60 کیلومتر خواهد بود.

تنها گزینه دیزل یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 115 یا 150 اسب‌بخار بوده و در برخی بازارها نیز یک پیشرانه گازسوز (CNG) 1.5 لیتری با قدرت 130 اسب‌بخار ارائه می‌شود.

انتظار می‌رود مدل استاندارد سئات لئون در سه ماهه دوم سال 2020 و نسخه قوی‌تر Cupra مدتی پس از آن معرفی شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران