احتمال رونمایی در نمایشگاه ژنو 2019

برنامه بوگاتی برای نسخه جدید از شیرون

28 مهر 1397 10:34

ظاهراً بوگاتی تصمیم دارد ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 نسخه‌ای خاص از شیرون را معرفی کند که عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. اما طبق گزارشی که توسط وبلاگ سوپرکار (The Supercar Blog) در این خصوص منتشر شده، ظاهراً بوگاتی در حال حاضر طراحی این خودرو را برای مشتریان احتمالی به معرض نمایش گذاشته است تا بتواند از آن‌ها برای این نسخه خاص سفارش دریافت کند. افرادی که موفق شده‌اند تصاویر این نسخه ویژه را مشاهده کنند، آن را یک «موشک زمین به زمین» توصیف کرده‌اند.

ظاهراً بوگاتی فقط 20 تا 40 دستگاه از این نسخه ویژه را برای فروش عرضه خواهد کرد و احتمالاً مخصوص رانندگی در پیست ساخته خواهد شد.ظاهراً بوگاتی فقط 20 تا 40 دستگاه از این نسخه ویژه را برای فروش عرضه خواهد کرد. طبق گزارش منتشر شده توسط وبلاگ سوپرکار، این نسخه خاص از شیرون از همان پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی با 8.0 لیتر حجم بهره می‌برد، اما قدرت تولیدی آن افزایش پیدا کرده است. اشتفان وینکلمان (Stephan Winkelmann)، مدیر عامل اجرایی بوگاتی، در صحبت‌های اخیرش به این موضوع اشاره کرده بود که امکان افزایش قدرت این پیشرانه وجود دارد.

طبق شایعه‌ای که اخیراً منتشر شده، بوگاتی در حال حاضر مشغول کار روی حداقل سه نسخه ویژه از شیرون است. می‌توان حدس زد نسخه‌ای که قرار است در نمایشگاه ژنو 2019 رونمایی شود، نسخه SS باشد که مخصوص رانندگی در پیست ساخته خواهد شد. این نسخه ویژه علاوه‌بر افزایش قدرت پیشرانه، کاهش وزن نیز خواهد داشت.

ظاهراً علاوه‌بر شیرون SS، بوگاتی مشغول کار روی نسخه دیگری به نام سوپرلجرا (Superleggera) نیز هست که وزن کمتری خواهد داشت. البته احتمالاً نسخه سومی نیز وجود خواهد داشت که اپرتا (Aperta) نام داشته و می‌توانید سقف آن را بردارید.

بوگاتی اخیراً در زمینه عرضه نسخه‌های ویژه از شیرون بیشتر فعال بوده است. اما برخلاف نسخه‌های مختلف از بوگاتی ویرون، نسخه‌های ویژه شیرون تغییراتی اساسی داشته اند. به عنوان مثال، می‌توان به شیرون اسپرت اشاره کرده که با 18 کیلوگرم کاهش وزن همراه بوده و سیستم تعلیق آن 10 درصد سفت‌تر شده است.

دیدگاه کاربران