آیا موستانگ الکتریکی در راه است؟

رمزگشایی از کمپین تبلیغاتی جدید فورد

28 مهر 1397 18:11

شرکت فورد یک کمپین تبلیغات جدید شروع کرده است که ظاهراً یک فورد موستانگ الکتریکی در آن حضور دارد.

در یکی از کلیپ‌های این کمپین تبلیغاتی جدید برای چند ثانیه می‌توانیم یک فورد موستانگ مرموز را ببینیم که می‌تواند پیش‌نمایشی از نسخه تمام الکتریکی این خودرو باشد.در این کمپین جدید که با نام Built Ford Proud شناخته می‌شود، برایان کرنستون، بازیگر معروف نقش والتر وایت در سریال بریکینگ بد نیز حضور داشته و از آخر این هفته قرار است در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به نمایش درآید. این کمپین از کلیپ‌های تبلیغاتی زیادی تشکیل شده، ولی جالب‌ترین آن‌ها «The Future is Built» نام دارد.

در این کلیپ 30 ثانیه‌ای، زمانی که برایان در حال صحبت در مورد تاریخچه فورد و همچنین آینده این شرکت است، یک موستانگ کلاسیک و مدل فعلی آن کنار هم نمایش داده می‌شوند. در ادامه، به‌صورت خیلی خلاصه یک موستانگ ظاهراً الکتریکی به نمایش در می‌آید.

در چند ثانیه‌ای که خودرو دیده می‌شود، طراحی آیرودینامیک و همچنین جلوپنجره کاملاً بسته آن به‌خوبی به چشم می‌زنند. خودروی مذکور یک لوگوی موستانگ نورپردازی شده نیز روی خود دارد که احتمالاً به پیشرانه الکتریکی آن اشاره می‌کند.

فورد هنوز چیزی در مورد این موستانگ مرموز نگفته، ولی احتمال این که شرکت با این روش بخواهد توجه همه را به کمپین تبلیغاتی جدید خود جلب کند هم زیاد است. البته فورد روی یک نسخه هیبریدی موستانگ هم کار می‌کند و گزارش‌های منتشر شده می‌گویند این خودرو از یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر و جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود موستانگ هیبریدی حدوداً 400 اسب‌بخار قدرت دارد و صفر تا صد را زیر 5 ثانیه پر می‌کند. این اعداد هنوز از سوی شرکت تایید نشده‌اند، ولی فورد قبلاً گفته بود که این مدل عملکرد فنی هم‌سطح مدل‌های مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی خواهد داشت.

البته، خودرویی که در ویدیو دیده شده بیشتر شبیه به یک موستانگ تمام الکتریکی است تا یک موستانگ هیبریدی. همچنین گفته شده موستانگ هیبریدی تغییرات ظاهری چندانی در مقایسه با مدل فعلی نخواهد داشت و این تغییرات محدود به نشان‌های هیبریدی روی بدنه و نمایشگر صفحه کیلومتر جدید می‌شود.

اخیراً شایعاتی منتشر شده بود که فورد برای نسل آتی موستانگ می‌خواهد یک نسخه تمام الکتریکی را طراحی کند. باید منتظر ماند و دید نهایتاً سرنوشت موستانگ الکتریکی چه خواهد شد.

دیدگاه کاربران