رقابت با اوبر و اپل در تاکسی‌های اشتراکی

آغاز همکاری دایملر و جیلی

4 آبان 1397 17:00

موفقیت چشم‌گیر شرکت Didi Chuxing، که در زمینه تاکسی اشتراکی فعالیت می‌کند، دو شرکت بزرگ خودروساز آلمان و چین را به فکر ورود به این عرصه انداخت.

جیلی چندان هم در زمینه تاکسی‌های اینترنتی بی‌تجربه نیست. آن‌ها در 28 شهر چین با برند CaoCao‌ فعالیت می‌کنند.همکاری دایملر و جیلی برای دو طرف تازگی ندارد. پیش‌تر «لی شوفو» از کمپانی جیلی توانسته بود معادل 9.69 درصد سهام دایملر را خریداری کند. اقدام عجولانه دایملر و جیلی چندان هم بی‌دلیلی نیست. کمپانی دی‌دی سال 2016 توانسته بود نمایندگی چین اوبر را به‌کلی از این شرکت خریداری کند. در ضمن باید گفت که اپل نیز یکی از سهام‌داران اصلی دی‌دی به شمار می‌رود.

جیلی چندان هم در زمینه تاکسی‌های اینترنتی بی‌تجربه نیست. آن‌ها در 28 شهر چین با برند CaoCao‌ فعالیت می‌کنند. ولی به‌منظور رقابت با اوبر چینی و اپل نیاز به حضور یک پشتیبان بزرگ داشت.

از آن‌سو دایلمر نیز مدتی است که به این حوزه ورود کرده است. شرکت MyTaxi از زیرمجموعه‌های دایملر چندی است که فعالیت‌های خود را در نقاط مختلف اروپا آغاز کرده است. گفته می‌شود برای جذب هرچه بیشتر مشتریان در این طرح، از سوی آلمان‌ها مدل‌های پرچم‌دار مرسدس‌بنز و می‌باخ حضور خواهند داشت. از طرف چینی نیز ولوو (زیرمجموعه جیلی) به این مشارکت خواهد پیوست.

دایملر به‌شدت مشتاق است که بتواند در کلیه زمینه‌ها با شرکت‌های چینی به توافق برسد. آن‌ها پیش از این توانسته بودند برای توسعه سیستم هوشمند خودران‌های خود از غول فناوری این کشور یعنی بایدو استفاده کنند.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسی فرسوده مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران