ربوتاکسی جدید ویمو در راه است

همکاری جیلی و ولوو برای ساخت مدرن‌ترین خودران

12 دی 1400 11:10

شرکت Waymo و خودروسازی جیلی چین در تلاش هستند تا یک خودروی جدید تمام برقی هدفمند را طراحی کنند.

بعد از آنکه پروسه ساخت این خودرو تکمیل شد، ویمو روی آن سخت‌افزاری مربوط به سیستم خودران را نصب می‌کند.ویمو واحد خودروهای خودران شرکت آلفابت می‌گوید تا چند سال آینده محصول جدیدش را با همکاری جیلی به ناوگان خودران‌های موسوم به Waymo One در بازار آمریکا اضافه می‌کند.

نسخه اولیه این خودرو در آریزونا توسعه یافته و آزمایش میدانی آن نیز در سانفرانسیسکو انجام می‌شود. ایده اصلی این خودروی جدید که نام اصلی آن هنوز فاش نشده، در مرکز فناوری‌های خودرویی چین و اروپا موسوم به CEVT طراحی شده که متعلق به جیلی بوده است. از آنجایی که جیلی مالک برند ولوو سوئد است، خودروی فوق در آزمایشگاه گوتنبرگ سوئد مراحل فناورانه خود را پشت سر می‌گذارد. 

از پلتفرم این روبوتاکسی با نام معماری متحرک اختصاصی با منبع باز جدید یاد می‌شود. با این حال مشخص نیست که خودروی فوق از پلتفرم SEA اولین محصول زیکر یعنی Shooting Brake 001 بهره می‌برد یا خیر.

ربوتاکسی ویمو در همکاری با جیلی و ولوو

بعد از آنکه پروسه ساخت این خودرو تکمیل شد، ویمو روی آن سخت‌افزاری مربوط به سیستم خودران را نصب می‌کند. این تجهیزات شامل رادارهای صوتی لیدار، دوربین‌های ویژه و پردازنده‌های کامپیوتری برای نقشه‌برداری و دیدن اطراف استفاده می‌کند. هم‌چنین فناوری هوشمند این خودرو که با اسم Waymo Driver شناخته می‌شود، به‌عنوان با تجربه‌ترین راننده خودروهای هوشمند دنیا شناخته می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که در دست است، این فناوری میلیون‌ها کیلومتر آزمایش میدانی را در جاده‌های عمومی 13 ایالت آمریکا پشت سر گذاشته است. مدیران ارشد جیلی می‌گویند این خودروی خودران با تمرکز روی سرنشینان طراحی شده و یک کابین کاملاً قابل تنظیم را ارائه می‌کند. با این حال هنوز جزئیات فنی بیشتری از این پروژه منتشر نشده است.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسی فرسوده مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران