خودنمایی هاچ‌بک داغ ژاپنی‌ها در آمریکا

نمایش نسخه‌های تقویت شده تویوتا کرولا در نمایشگاه سِما 2018

10 آبان 1397 15:39

همان‌طور که اطلاع دارید، تویوتا امسال از کرولا هاچ‌بک مدل 2019 رونمایی کرده است. با این حساب، جای تعجب ندارد که این خودرو در نمایشگاه سِما (SEMA) موفق شده نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت خودش جلب کند.

در نمایشگاه سما 2018، تیونرهای متعددی به سراغ تویوتا کرولا هاچ‌بک رفته‌اند که این نشان از قابلیت‌های این هاچ‌بک ژاپنی دارد.این شرکت ژاپنی به منظور ادای احترام به تویوتا AE86، نسخه‌ای خاص از کرولا را معرفی کرده است. این نسخه خاص که توسط شرکت ماسِل تیونر اتوموتیو (Muscle Tuner Automotive) ساخته شده است، از کیت بدنه بهره می‌برد. بد نیست بدانید تویوتا AE86 نسخه ای اسپرت از نسل پنجم تویوتا کرولا بوده است که در سال 1983 میلادی توسط این شرکت معرفی شده است.

اما از تقویت‌های انجام شده برای افزایش عملکرد این نسخه خاص از کرولا می‌توان به ورودی هوای متفاوت، سیستم اگزوز اسپرت و سیستم تزریق نیتروژن اکسید اشاره کرد. به علاوه، این خودرو از رینگ‌های سبک وزن به همراه تایرهای پرفورمنس بریجستون بهره می‌برد.

سوپر استریت (Super Street) نام نسخه‌ای دیگر از کرولا است که ظاهری ساده دارد. البته رنگ قرمز در کنار اجزای ساخته شده از فیبرکربن، ظاهر این هاچ‌بک ژاپنی را از سادگی بیش از حد بیرون آورده است. از ویژگی های دیگر کرولا سوپر استریت می‌توان به مواردی مانند رینگ‌های 6 پره از برند ژاپنی وُلک رِیسینگ (Volk Racing)، تایرهای فالکن و ترمزهای تقویت شده ساخت شرکت آمریکایی ویل وود (Wilwood) اشاره کرد.

Toyota Corolla Super Street

کرولا سوپر استریت در قسمت فنی هم تغییراتی داشته است. به طور مثال، در سیستم تعلیق این خودرو از کویل‌اُوِر (Coilover) استفاده شده است که در آن فنر به دور کمک پیچیده شده است. به علاوه، پیشرانه تقویت شده این هاچ‌بک ژاپنی چهار خروجی اگزوز داشته و ورودی هوای جدیدی نیز دارد. از ویژگی‌های دیگر این نسخه از کرولا می‌توان به صندلی‌های مسابقه‌ای و سیستم صوتی حرفه‌ای با یک ساب ووفر بسیار بزرگ اشاره کرد.

نسخه بعدی تقویت شده از این هاچ‌بک ژاپنی، توسط شرکت سوکال کاستومز (SoCal Kustomz) ساخته شده است. در واقع این خودرو اولین نمونه‌ای است که این شرکت برای نمایشگاه سِما ساخته است. تخصص اصلی آن‌ها در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک است و همین موضوع سبب شده کرولا پروژه‌ای متفاوت برای سوکال کاستومز باشد. البته در این نسخه از کرولا شاهد تغییراتی جزئی در نمای خارجی هستیم که طرح و نقش‌های روی بدنه آن برگرفته از فیلم‌های سریع و خشمگین است. رینگ‌های این نسخه از کرولا از برند موتِگی (Motegi) بوده و از تایرهای نکسن بهره می‌برد.

Toyota Corolla SoCal Kustomz

با وجود این‌که ظاهر این نسخه از کرولا چندان جذاب نیست، اما پیشرانه آن به سیستم تزریق نیتروژن اکسید و سیستم اگزوز تقویت شده مجهز است.

نام هونیگِن (Hoonigan) در زمینه تقویت تویوتا کرولا بسیار شناخته شده است. هونیگِن یک نسخه ویژه از کرولا ساخته است که ظاهری اسپرت دارد و شبیه به خودروهای رالی در دهه 90 میلادی است. این خودرو از نظر عملکرد نیز ارتقا یافته است که فنرهای جدید و ورودی هوای اسپرت از عوامل موثر در آن به حساب می‌آیند. به علاوه، این نسخه از صندلی‌های مسابقه‌ای و سیستم اگزوز اسپرت هم بهره می‌برد.

Toyota Corolla Hoonigan

هونیگِن این نسخه را طوری طراحی کرده است که قابلیت استفاده برای فیلم‌برداری هم دارد. در همین راستا، امکان تجهیز این مدل به تجهیزات عکاسی از جمله کرِین (crane)، گیمبال (gimbal) و دوربین رِد دراگون (Red Dragon) به همراه لنز کانن 17-120 میلی‌متر وجود دارد.

آخرین نسخه تویوتا کرولا توسط تیم پاپاداکیس رِیسینگ (Papadakis Racing) ساخته شده که آماده رقابت در مسابقات دریفت است. این تیم موفق شده در مسابقات درگ و دریفت متعددی عنوان قهرمانی را کسب کند. به منظور آماده‌سازی این خودرو برای دریفت، تیم پاپاداکیس رِیسینگ ناچار شده تغییرات زیادی در این هاچ‌بک ژاپنی ایجاد کند که یکی از آن‌ها تغییر محور انتقال نیرو از جلو به عقب بوده است.

Toyota Corolla Papadakis Racing

همچنین پیشرانه استاندارد این خودرو با یک نمونه چهار سیلندر توربو با حجم 2.7 لیتر تعویض شده است که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 850 اسب‌بخار تولید کند.

دیدگاه کاربران