سفینه استون‌مارتین به زمین نشست

آزمایش والکایری در جاده‌های عمومی

2 فروردین 1399 11:25

پروژه مخوف استون‌مارتین حالا آرام آرام رنگ واقعی‌تری به خود می‌گیرد. سوپراسپرت والکایری (Valkyrie) برای اولین‌بار مجوز آزمایش میدانی را در جاده‌های عمومی کسب کرده است.

پکیج AMR ترک پرفورمنس مخصوص نسخه خیابانی این ابر خودرو بوده و برای مالکینی که می‌خواهند از والکایری هم در پیست و هم در خیابان استفاده کنند مناسب است.پروژه پیچیده‌ای که ابتدا با نام AM-RB 001 و سپس Nebula شناخته می‌شد، حالا چندی است که با نام والکایری اذهان عمومی را درگیر خود کرده است. ابرخودرویی که استون‌مارتین آن را در همکاری با ردبول ساخته است. تا پیش از این والکایری برای آزمون‌های فنی تنها اجازه حضور در پیست را داشت ولی اکنون خبر می‌رسد که این شرکت تست‌های میدانی آن را در انگلستان آغاز کرده است. این می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده آخرین بخش‌های مربوط به توسعه فنی باشد.

البته هنوز هم تصاویر منتشر شده حکایت از پوشش استتاری و پنهان کردن چهره واقعی آن دارد. پوشش آبی نظامی این خودرو در کنار قطعات مشکی به استتار هرچه بیشتر آن کمک کرده است. نکته اینجاست که پیش‌تر استون‌مارتین والکایری را با برچسب‌های نارنجی در پیست سیلورستون دیده بودیم.

مشخصات فنی سفینه استون

همانطور که می‌دانید، استون مارتین والکایری با پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل از نوع تنفس طبیعی، می‌تواند 1,000 اسب بخار قدرت در 10,500 دور بر دقیقه تولید کند. ممکن است تصور کنید والکایری با قیمتی بیش از 3 میلیون دلار، نهایت چیزی است که یک ابر خودرو می‌تواند باشد. اما باید بدانید حتی امکان بهبود عملکرد ابر خودرویی همچون استون مارتین والکایری (Valkyrie) هم وجود دارد!

عملکردی فضایی با پکیج AMR ترک پرفورمنس

درست است که استون مارتین والکایری ابر خودرویی فوق سریع است، اما اگر تمایل داشته باشید، این خودروساز انگلیسی می‌تواند با تقویت والکایری، زمان دور پیست آن را یک دهم ثانیه کاهش دهد. این امکان از طریق سفارش پکیجی آپشنال تحت عنوان AMR ترک پرفورمنس (AMR Track Performance) برای 150 مالک خوش‌شانس والکایری فراهم می‌شود. این پکیج، مشخصه‌های آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده و نیروی رو به پایین یا همان دان فورس (downforce) آن را افزایش می‌دهد.

بد نیست بدانید این خودروساز انگلیسی نسخه‌ای به نام AMR پرو (AMR Pro) از والکایری را هم عرضه خواهد کرد که مخصوص پیست بوده و فقط 25 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. اما پکیج AMR ترک پرفورمنس مخصوص نسخه خیابانی این ابر خودرو بوده و برای مالکینی که می‌خواهند از والکایری هم در پیست و هم در خیابان استفاده کنند مناسب است. استون مارتین 150 دستگاه از نسخه خیابانی این ابر خودرو را تولید خواهد کرد.

این کیت شامل مجموعه کاملی از پنل‌های بدنه می‌شود که به منظور بهبود عملکرد در پیست طراحی شده‌اند. البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه پکیج AMR ترک پرفورمنس شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • ترمزهای تیتانیومی با قدرت ترمزگیری فوق‌العاده و وزن کمتر
  • رینگ‌های مشکی مات از جنس منیزیم
  • سیستم تعلیق مسابقه‌ای برای رانندگی در پیست
  • دیسک ترمزهایی از جنس فیبر کربن

طبق ادعای این خودروساز بریتانیایی، والکایری با پکیج AMR ترک پرفورمنس در مقایسه با نسخه استاندارد، تقریباً 8 درصد زمان دور پیست بهتری را به ثبت خواهد رساند. البته به دلیل اینکه این پکیج مخصوص پیست طراحی شده است، با نصب آن روی والکایری یک مشکل به وجود می‌آید: دیگر امکان رانندگی با این ابر خودروی استثنایی در خیابان وجود نخواهد داشت. اما جای هیچ نگرانی نیست، چرا که استون مارتین برای حل این مشکل هم راه حلی دارد: امکان تعویض قطعات موجود در این پکیج با قطعات نسخه خیابانی والکایری وجود دارد. بنابراین، می توانید در صورت لزوم با والکایری در خیابان هم رانندگی کنید. البته احتمالاً تعویض این قطعات کار ساده‌ای نخواهد بود و امکان انجام این کار توسط مالکین والکایری وجود نخواهد داشت.

اندی پالمر (Andy Palmer)، مدیر عامل اجرایی استون مارتین در توئیتی درباره این پکیج گفته است: «اگر من قصد خرید نسخه خیابانی والکایری را داشتم، حتماً پکیج AMR ترک پرفورمنس را برای آن سفارش می‌دادم.»

البته این پکیج فقط محدود به بهبود عملکرد والکایری در پیست نمی‌شود، بلکه امکان انتخاب یکی از سه دیزاین زیر را هم فراهم می‌کند که در تصاویر قابل مشاهده هستند:

  • اسپیریت (Spirit): ترکیبی از دو رنگ نقره ای و نارنجی
  • منتیس (Mantis): نوعی رنگ سبز خاص
  • آلتیمیت (Ultimate): ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی

طراحی لوکس والکایری به کمک بخش Q

اما اگر هیچ کدام از سه دیزاین بالا نظر شما را جلب نکرده است، اصلاً نگران نباشید، چرا که استون مارتین برای این مشکل هم راه حلی دارد: به لطف وجود بخش Q از این خودروساز انگلیسی که در زمینه شخصی‌سازی خودروهای استون مارتین تخصص دارد، می‌توانید والکایری را دقیقاً با همان دیزاینی که مد نظرتان است سفارش دهید. در حقیقت در زمینه شخصی‌سازی این ابر خودرو هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

مالکین آینده استون مارتین والکایری می‌توانند با مراجعه به دفتر مرکزی استون مارتین واقع در انگلیس، پیش از تحویل گرفتن ابر خودرویشان به صورت مجازی آن را از نزدیک مشاهده کنند. به این ترتیب، امکان مشاهده نسخه شخصی‌سازی شده به صورت نرم‌افزاری برای مالکین وجود دارد. البته ظاهراً موضوع فقط به همین پکیج ختم نمی‌شود و باید منتظر خبرهای دیگری هم در این زمینه درباره والکایری باشیم، چرا که استون مارتین اعلام کرده در آینده تصمیم دارد آپشن‌ها و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را برای این ابر خودروی گران قیمت معرفی کند.

همه دنیا بی‌صبرانه منتظر دیدن محصول نهایی استون‌مارتین هستند که فقط 150 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. علیرغم قیمت پایه 3 میلیون و 200 هزار دلاری، تمام آن‌ها فروخته شده‌اند.

دیدگاه کاربران