چه کسی می‌گوید دیزل‌ها مرده‌اند؟

تیونینگ دیزلی ABT برای آئودی Q8

14 آبان 1397 15:27

آئودی Q8 به‌عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید شرکت، با طراحی خاص خود و خط سقف زیبایی که دارد، به جرات یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیاست. نشان TDI پشت این خودرو البته خیلی آینده‌نگرانه نیست، هرچند این بدین معنی نیست که پیشرانه‌های دیزلی به این زودی‌ها قرار است از بازار حذف شوند. ABT یکی از اولین تیونرهایی است که سراغ شاسی‌بلند پرچم‌دار اینگولشتات رفته و با علم به این‌که هنوز تقاضای خوبی در اروپا برای پیشرانه‌های دیزلی وجود دارد، تصمیم گرفته نسخه 50 TDI را تقویت کند.

با نزدیک شدن به زمان ورود آئودی Q8 به بازار، شرکت‌های تیونر زیادی در حال کار بر روی این شاسی‌بلند زیبا هستنددر مدل استاندارد خود، آئودی Q8 50TDI به یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی دیزلی با 282 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. شاید خیلی‌ها بگویند که این میزان خروجی کاملاً کافی است، ولی قطعاً ABT چنین نظری ندارد و با پکیج تقویتی خود، توانسته خروجی‌های خودرو را به 326 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور برساند.

این تیونر باواریایی در بیانیه خود اشاره‌ای به آمار و ارقام عملکرد Q8 تیونینگ شده نکرده، ولی کاملاً مشخص است که این خودرو از مدل استاندارد Q8 سریع‌تر خواهد بود. مدل استاندارد 50 TDI، صفر تا صد را در 6.3 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعت آن معادل 245 کیلومتربرساعت است.

ABT همچنین برخی تغییرات ظاهری نیز روی خودرو اعمال کرده که از آن جمله می‌توان به نصب رینگ‌های 22 اینچی با پره‌های دوبل پولیش شده اشاره کرد.

با نزدیک شدن به زمان ورود به بازار Q8، شرکت‌های تیونر مختلفی کار روی آن را شروع کرده‌اند و به‌زودی شاهد پکیج‌های تیونینگ بسیار زیادی برای آن در بازار خواهیم بود.

اگر به دنبال مدل قدرتمندتر Q8 هستید، خبر خوبی برای شما داریم. آئودی در حال کار روی طراحی و ساخت دو نسخه قدرتمندتر این شاسی‌بلند به نام‌های SQ8 و RS Q8 است.

دیدگاه کاربران