آلبرت پیشرفته‌ترین نمونه اولیه اسپیدتیل محسوب می‌شود

نام‌گذاری نمونه اولیه مک‌لارن اسپیدتیل به یاد F1

19 آبان 1397 12:30

تقریباً 25 سال طول کشید تا مک‌لارن یک مدل جانشین برای ابرخودروی افسانه‌ای F1 بسازد، پروژه‌ای که بدون شک چالشی بزرگ برای شرکت بوده است. این مدل که نام اسپیدتیل را مک‌لارن روی آن گذاشته، یک ابرخودرو با حداکثر سرعتی بالای 400 کیلومتر برساعت بوده و به‌زودی سریع‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای شرکت خواهد شد. آزمایش این ابرخودروی جدید با نمونه اولیه‌ای به نام آلبرت، از این هفته قرار است شروع شود. این نمونه تستی نام خود را از خیابانی که F1 در آن طراحی شده بود گرفته است.

شرکت به یاد خیابان آلبرت درایو در ووکینگ، نام آلبرت را برای این خودرو انتخاب کرده است؛ خیابانی که استودیوی طراحی مک‌لارن F1 در آن واقع شده بود.نام رسمی آن البته MVY02 بوده و شرکت به یاد خیابان آلبرت درایو در ووکینگ، نام آلبرت را برای آن انتخاب کرده است. بعدها نمونه‌های تستی دیگری از این مدل تولید خواهند شد و طی یک سال آینده، شرکت می‌خواهد آن‌ها را در اروپا، آمریکای شمالی و آفریقا تحت آزمایش‌های مختلف قرار بدهد. مک‌لارن می‌گوید آزمایش‌های اولیه این خودرو قرار است داخل کارخانه برگزار شود و به‌زودی، نمونه‌های تستی آن وارد جاده‌های عمومی خواهند شد.

آلبرت تفاوت‌های زیادی با دیگر نمونه‌های تستی این خودرو داشته و در یکی از پیشرفته‌ترین مراحل طراحی و توسعه اسپیدتیل قرار دارد. این نمونه تستی اولین مدل آزمایشی اسپیدتیل با شاسی اصلی و پیشرانه هیبریدی است که به رانندگان اجازه می‌دهد برای اولین بار این پیشرانه 1036 اسب‌بخاری را تحت آزمایش قرار بدهند.

اسپیدتیل به کمک یک پیشرانه هیبریدی هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو صفر تا سیصد کیلومتر بر ساعت را می‌تواند در زمان شگفت‌انگیز 12.8 ثانیه پر کند، زمانی که تقریباً 10 ثانیه از مدل افسانه‌ای F1 کم‌تر است. مانند F1، داخل کابین اسپیدتیل هم راننده در وسط قرار می‌گیرد و پشت وی، دو سرنشین می‌توانند بنشینند. به‌مانند F1، مک لارن از مدل جدید اسپیدتیل هم فقط 106 دستگاه تولید خواهد کرد.

اولین مدل‌های فروخته شده از اوایل سال 2020 به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت این ابرخودرو 1 میلیون و 750 هزار پوند تعیین شده است. تمام 106 دستگاهی که قرار است تولید شوند قبل از رونمایی رسمی فروخته شده‌اند.

دیدگاه کاربران