از ژاپن برای اروپا با عشق

معرفی هوندا CR-V هیبریدی

26 آبان 1397 12:00

مدل 2019 شاسی‌بلند محبوب هوندا یعنی CR-V برای بازار اروپا معرفی شد. این همان خودرویی است که چندی پیش ژاپنی‌ها از آن در نمایشگاه پاریس رونمایی کردند و گفته شد که تنها برای مشتریان قاره سبز است که به صورت هیبریدی تولید خواهد شد.

نمونه FWD این ژاپنی در هر کیلومتر تنها 5.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند.هوندا برای این شاسی‌بلند از سامانه جدیدی موسوم به i-MMD (فناوری حرکت چند حالته) بهره برده است. سیستمی که شامل دو موتور برقی، یک پیشرانه بنزینی با استفاده از چرخه سنتی اتکینسون، پک باتری‌های یون لیتیمومی و سیستم انتقال قدرت تک سرعته می‌شود.

هوندا می‌گوید این خودرو ترکیبی است از بالاترین سطح بهینه‌سازی، پاسخگویی و بهره‌وری. هوندا CR-V جدید مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری مشهور هوندا i-VTEC است که 143 اسب‌بخار قدرت را در 6200 دور در دقیقه و 175 نیوتن‌متر گشتاور را در 4000 دور در دقیقه تولید کند. خروجی موتورهای برقی این خودرو نیز معادل 181 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است.

هوندا در لیست فروش این شاسی‌بلند هم نسخه ساده FWD (محور محرک جلو) را قرار داده و هم نمونه AWD (همه چرخ‌ها محرک). این خودرو از نظر اقتصادی با نمونه دیزلی مقایسه می‌شود. البته هوندا تاکید کرده است که CR-V هیبریدی جایگزین نسخه دیزلی نیست.

بد نیست بدانید نمونه FWD این ژاپنی در هر کیلومتر تنها 5.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند. در حالی که مصرف نسخه AWD آن 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

دیدگاه کاربران