اولین مدل الکتریکی تاریخ ام‌جی

رونمایی از ام‌جی eZS در نمایشگاه گوانگژو

27 آبان 1397 11:14

شرکت ام‌جی در نمایشگاه گوانگژو 2018 با یک نسخه باتری - الکتریکی از خودروی ZS، با نام eZS حضور پیدا کرده است. خودرویی که درواقع نخستین محصول بدون آلایندگی این شرکت محسوب می‌شود.

این خودرو از سال آینده وارد بازار چین می‌شود و هنوز معلوم نیست جز این کشور، در چه بازارهای دیگری قرار است فروخته شود.علی‌رغم رونمایی عمومی آن در جمهوری خلق چین، جزئیات و مشخصات فنی eZS هنوز به‌طور کامل در دست نیست. البته، اتوکار گزارشی منتشر کرده که این خودرو به‌احتمال‌زیاد از یک موتور الکتریکی 146 اسب‌بخاری که روی محور جلو نصب می‌شود بهره خواهد برد. ظرفیت پک باتری آن هنوز مشخص نیست.

طبق چرخه قدیمی NEDC، این شاسی‌بلند الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی برابر با 431 کیلومتر را طی کند.

ام‌جی eZS جدید به‌احتمال‌زیاد از سال آینده میلادی وارد بازار چین می‌شود، گرچه ورود آن به بازار اروپا می‌تواند بعدها و به‌عنوان بخشی از برنامه این برند تحت مالکیت گروه چینی سایک اتفاق بیافتد. ام‌جی قصد دارد با افزایش فعالیت خود در بازارهای جهانی، به یکی از شاسی‌بلند‌سازهای بزرگ دنیا تبدیل شود.

در بریتانیا، خانواده مدل فعلی ام‌جی ZS شامل سه نسخه مختلف به نام‌های Explore ،Excite و Exclusive می‌شود. همه این مدل‌ها، البته بسته به نسخه انتخابی با یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی یا 1 لیتری توربودیزل GDI به فروش می‌رسند. پیشرانه بنزینی 105 اسب‌بخار قدرت داشته و فقط با یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود. از سویی دیگر، پیشرانه دیزلی 109 اسب‌بخار قدرت دارد و شرکت آن را با یک جعبه‌دنده شش سرعته اتومات می‌فروشد.

قیمت مدل‌های مختلف ام‌جی ZS متفاوت بوده و بین 12495 و 15795 پوند در بریتانیا متغیر است. با این اوصاف، ام‌جی eZS در صورت عرضه در بازار بریتانیا قیمتی بالای 20 هزار پوند خواهد داشت.

دیدگاه کاربران