اولین استریت جهان با ترمزهای SBS

نسخه‌ای ویژه برای تی وی اس اسپرت

29 آبان 1397 10:30

Sport نام یکی از ارزان‌ترین استریت‌های TVS است که از سال 2005 تاکنون در بازار آسیا حضور دارد. نسل دوم این هندی در سال 2015 و نسل سومش نیز در 2017 معرفی شد که به‌لطف داشتن باک 10 لیتری و بهره‌بردن از پیشرانه BS-IV، یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها در بازار 100 سی‌سی‌هاست.

اسپشیال ادیشن، اولین استریت 100 سی‌سی جهان است که از ترمزهای SBS بهره می‌برد.حالا TVS نسخه جدیدی برای اسپرت معرفی کرده و نامش را Special Edition Sport گذاشته است. در این نسخه، صندلی و دسته فرمان عریض‌تر شده تا موتورسوار، راحتی بیشتری در جابجایی‌های طولانی مدت داشته باشد. طرح گرافیکی بدنه هم حالا از نوع سه‌بعدی است. ترک‌بند آلومینیومی، گارد کرومی اگزوز و رینگ‌های 17 اینچی در جلو و عقب، از دیگر ویژگی‌های اسپشیال ادیشن هستند.

مشخصات فنی تی وی اس اسپرت
پیشرانه تک سیلندر - 99.7 سی‌سی - هواخنک
قدرت 7.4 اسب بخار در دور 7500
گشتاور 7.5 نیوتن متر در دور 5500
جعبه‌دنده چهار سرعته
ترمز جلو کاسه‌ای 130 میلی‌متری
ترمز عقب کاسه‌ای 100 میلی‌متری
وزن 108 کیلوگرم

اما مهم‌ترین اتفاقی که در اسپشیال ادیشن رخ داده، تجهیز آن به ترمزهای سفارشی SBS است. SBS، تکنولوژی اختصاصی TVS است که قبلا روی اسکوترهای ژوپیتر و ویگو هم استفاده شده بود. در این سیستم، وقتی ترمزهای عقب را فعال کنید، بخشی از نیروی ترمز به ترمزهای جلو منتقل شده و آن‌ها را هم درگیر می‌کند. به لطف SBS، حالا اسپشیال ادیشن تنها استریت 100 سی‌سی جهان است که از چنین ترمزهایی بهره می‌برد. 

تی‌وی‌اس برای بدنه این موتورسیکلت فقط رنگ مشکی را درنظرگرفته که با دو تریم مختلف (قرمز-نقره‌ای یا آبی-نقره‌ای) قابل سفارش است. 

دیدگاه کاربران