انتخاب استراتژی فروش اشتباه

اظهارنظر عجیب رئیس FCA درباره مازراتی

29 آبان 1397 12:24

مایک مانلی رئیس گروه خودرویی فیات کرایسلر (FCA) در اظهارنظری بی‌سابقه، اتخاذ برخی از تصمیم‌ها درباره مازراتی (از برندهای زیرمجموعه) را اشتباه تلقی کرد.

برخی از اشتباهات مهلک تاثیر عمیقی در جایگاه مازراتی در بازار داشت، از جمله نحوه تبلیغات نامناسب و عدم عرضه محصولی جدید.اول و مهم‌تر از همه آن‌که نام تجاری این شرکت به‌صورت انبوه در بازار مورد استفاده قرار گرفت. با فروش تنها 950 دستگاه در بازار آمریکای شمالی طی ماه اخیر، به وضوح روشن است که این شرکت موفقیت چشم‌گیری را تجربه نکرده است. از ابتدای سال 2018 میلادی، این شرکت ایتالیایی معادل 9 هزار و 363 دستگاه خودرو در بازار آمریکا فروخته که تقریباً 16 درصد نسبت به 10 ماه ابتدایی سال 2017 کاهش را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود عدم عرضه محصولات جدید، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این برند است؛ اما برخی از اشتباهات مهلک نیز تاثیر عمیقی در جایگاه مازراتی در بازار داشت.

به گفته مانلی: «نحوه تبلیغات مازراتی مانند فعالیت برندهای فعال در بازار عامه است. قرار دادن خودروهای لوکس مازراتی زیر یک سقف که در کنار آن آلفارومئو (زیرمجموعه دیگر) قرار دارد، ریسک مدیریت بزرگی بود.» 

مدیرعامل فیات کرایسلر در ادامه گفت: «با توجه به این‌که در آن واحد با مازراتی و آلفارومئو همکاری می‌کنیم، دو نکته مطرح می‌شود. اول آن‌که تمرکز روی مازراتی پایین می‌آید و دوم آن‌که با مازراتی مانند یک کالای عام بازار انبوه رفتار می‌شود. چیزی که نباید به این صورت انجام می‌شد.»

دیدگاه کاربران