خاص و جذاب به سبک بریتانیایی‌ها

رونمایی از تریم Stealth برای مک لارن 720S

29 آبان 1397 17:05

شاخه عملیات ویژه مک‌لارن (MSO) از جدیدترین پروژه خود به نام MSO 720S Stealth رونمایی کرده که مبتنی بر مدل 720S Performance ساخته شده است.

تمام تغییرات این خودرو فقط ظاهری بوده و خبری از تقویت پیشرانه و ارتقای عملکرد 720S نیست.این تریم ویژه که به سفارش نمایندگی مک‌لارن لندن ساخته شده تغییرات زیادی را روی 720S اعمال می‌کند. جالب این‌که برای طراحی ‌تریم مذکور، MSO از تِم Stealth که در نمایشگاه ژنو 2017 آن را دیده بودیم استفاده کرده است. در سفارش‌های قبلی، MSO از تم‌های دیگر به نام‌های Velocity ،Track و Pacific استفاده کرده بود.

اگر موافق باشید بیایید دقیق‌تر به بررسی 720S Stealth بپردازیم. برای شروع، بدنه خودرو رنگ خاکستری ویژه‌ای دارد که در سال 1995، مشابه آن روی مک‌لارن F1 GTR قهرمان مسابقه لمان استفاده شده بود. در کنار آن، تزئینات قرمزی که به‌صورت دستی رنگ‌آمیزی شده، زیبایی‌های بدنه را دوچندان کرده‌اند. نقاشی این خطوط قرمز رنگ خود به‌تنهایی تقریباً 200 ساعت زمان برده است.

تزئینات قرمز رنگ را همچنین روی رینگ‌های آلیاژی فوق سبک 10 پره مشکی رنگ خودرو می‌توانیم ببینیم. از دیگر موارد قابل‌توجه در طراحی بدنه می‌توان به قطعات فیبر کربنی مشکی از جمله دریچه‌های ورودی هوای جلو، قاب و پایه آینه‌ها، پل‌های آیرودینامیکی عقب، کاپوت عقب، کاور پیشرانه و دریچه‌های ورودی هوای گلگیر عقب اشاره کرد.

داخل کابین، MSO با استفاده از روکش چرم قرمز و مشکی و دوخت قرمز خاص روی پنل درها و صندلی‌ها کار خود را به نحو احسن انجام داده است.

شرکت هیچ اشاره‌ای به تقویت پیشرانه و عملکرد فنی خودرو نکرده است. از نظر ما 720S به چنین چیزی نیازی هم ندارد و 710 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور پیشرانه توربو دوقلوی 8 سیلندر خورجینی آن همه نیاز خودرو را پاسخ خواهد گفت. ابرخودروی مک‌لارن 720S با این پیشرانه صفر تا صد را در 2.9 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 341 کیلومتر برساعت دارد.

دیدگاه کاربران