عرضه نسخه تولید انبوه در سال 2019

ساگا؛ کانسپت برقی هیوندای

4 آذر 1397 12:15

ورود هیوندای موتورز به دنیای خودروهای برقی جدی‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد.

عرضه این کراس‌اور بر اساس مدل i20 تا ابتدای سال 2019 نهایی خواهد شد. بعد از مدل برقی کراس‌اور Kona که چندی پیش شاهد آن بودیم، حالا شرکت سراغ یک کانسپت جدید به اسم Saga EV رفته است. خودرویی که مراسم پرده‌برداری از آن در نمایشگاه سائوپائولو انجام شد. محصولی آینده‌نگر که به تجهیزات و ادوات الکتریکی برادر بزرگ‌تر خود کونا مجهز شده است. یعنی همان پکیج 64 کیلووات ساعتی باتری‌ها و موتور برقی 150 کیلوواتی (معادل 201 اسب‌بخار قدرت).

تمام پروسه طراحی ساگا در مرکز آمریکای شمالی طراحی هیوندای انجام پذیرفته است. به نظر می‌رسد ساگا اشاره‌ای به آینده برقی کراس‌اور HB20X یا همان i20 اکتیو دارد. بر اساس اطلاعاتی که از برزیل به دست آمده، عرضه این کراس‌اور بر اساس مدل i20 تا ابتدای سال 2019 نهایی خواهد شد.

هیوندای می‌گوید ساگا با یک بار شارژ می‌تواند چیزی حدود 470 کیلومتر پیمایش داشته باشد. زمان شارژ باتری‌های آن از حالت خالی تا 80 درصد ظرفیت تنها 54 دقیقه طول می‌کشد.

اگرچه این خودرو یک کراس‌اور جمع‌وجور به حساب می‌آید ولی ابعاد آن حتی از Creta نیز کوچک‌تر است. به همین دلیل است که برخی کارشناسان این خودرو را نمونه‌ای از نسل بعدی i10 گرند تلقی می‌کنند. به نظر می‌رسد هیوندای علاقه خاصی به این ابعاد دارد. چراکه پیش‌تر در سال 2016 شاهد رونمایی از دو کانسپت Carlino و QXi‌ با چنین قد و قواره‌ای بودیم.

دیدگاه کاربران