برشی از آینده در زمان حال

هیوندای Seven رونمایی شد

27 آبان 1400 13:24

کاملاً مشخص است که هیوندای در حال توسعه سریع ناوگان خودروهای برقی خود است. از مدل چشم‌نواز آیونیک 5 گرفته تا مدل هیدروژنی نکسو. حتی می‌توانید نسخه‌های پلاگین برخی از بهترین کراس‌اورهای این شرکت را نیز خریداری کنید. امسال هیوندای برای نمایشگاه لس‌آنجلس سراغ یک کانسپت جدید به اسم Seven رفته است. یک شاسی‌بلند فول‌سایز که نوید عرضه مدل نهایی بسیار جذابی را می‌دهد.

کانسپت Seven که روی پلتفرم جهانی خودروهای الکتریکی هیوندای ساخته شده، زیربنایی مانند کیا EV6، آیونیک 5 و حتی جنسیس GV60 دارد.کانسپت هیوندای Seven دارای پنل‌هایی مدرن‌شده از کانسپت 45 است که سال 2019 رونمایی و مدل آیونیک 5 روی آن ساخته شد. هم‌چنین در بخش‌هایی از آن از کانسپت اسپرت Prophecy که سال 2020 رونمایی شد دیده می‌شود.

در نمای جلو یک نوار باریک LED نورانی هم‌عرض کاپوت کشیده شده است. با دو چراغ مه‌شکن مشبک عمودی در زیر آن، بخش جلویی بی‌اندازه آینده‌نگر شده است. لوگوی شیشه‌ای هیوندای نیز در زمانی که خودرو فعال است، روشن می‌ماند. در نمای عقب نیز چراغ LED به صورت عریض در نظر گرفته شده که با ساختار جلو هماهنگی دارد.

درهای اصلی مانند کانسپت کیا EV9 به صورت مخالف و ساختار اصلی شاسی، بدون ستون است. این کار باعث می‌‌شود تا با یک کابین فوق‌العاده جادار مواجه باشیم. آنچه می‌بینیم درست مانند یک سالن با صندلی‌های بزرگ شبیه مبلمان خانگی است.

کانسپت هیوندای Seven شاسی‌بلند برقی

فاصله بین دو محور عدد عالی 3200 میلی‌متر را نشان می‌دهد. به منظور افزایش فضای قابل استفاده داخل کابین، نه فقط سطح زیرین آن صاف بلکه چرخ‌ها نیز تا حد ممکن به سمت بیرون کشیده شده‌اند.

کانسپت Seven که روی پلتفرم جهانی خودروهای الکتریکی هیوندای ساخته شده، زیربنایی مانند کیا EV6، آیونیک 5 و حتی جنسیس GV60 دارد. معماری برقی آن شامل سازه 800 ولتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 350 کیلوواتی است.

کانسپت هیوندای Seven شاسی‌بلند برقی

بر اساس گزارش‌ها، این خودرو می‌تواند در تنها 10 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. با برد موثر بیش از 480 کیلومتر، شاهد یکی از بهترین کراس‌اورهای برقی دنیا هستیم. البته شرکت هنوز اطلاعات مربوط به قدرت و گشتاور را منتشر نکرده است.

کارشناسان انتظار دارند Seven در آینده‌ای نزدیک تولید شود. این خودرو به طیف خانواده آیونیک اضافه خواهد شد، تا به تعهد شرکت مبنی بر حذف کربن تا سال 2045 جامه عمل بپوشاند.

دیدگاه کاربران