رونمایی محصولات جدید در نمایشگاه شیراز

بیسو با 4 ستاره کیفی می‌آید

30 دی 1397 17:00

سیف خودرو که در سال 96 و با هزینه 20 میلیارد تومانی، موفق به بازسازی کارخانه مرتب خودرو شده بود، حالا مونتاژ CKD بیسو T3 را آغاز کرده است.

مونتاژ بیسو T5 از اواخر فروردین‌ماه 98 آغاز می‌شود.آقای قمصری -معاون اجرایی شرکت- امروز در مصاحبه خبری خود به رسانه‌ها گفته که سیف خودرو حالا اولین قدم‌هایش را برای تولید بدنه برداشته تا به میزان داخلی سازی 20 درصدی (برای سال 98) برسد.

درباره وضعیت مونتاژ سیف خودرو نیز باید بدانید که پارت اول قطعات بیسو T5 در اواخر فروردین‌ماه 98 به ایران خواهد رسید و بعد از آن نیز تولید آزمایشی‌اش شروع می‌شود. آن طور که آقای قمصری گفته، سیف خودرو از سال آینده خط مونتاژ خود را در سایت کاشان نیز راه اندازی می‌کند که ظرفیت تولید روزانه 130 دستگاهی دارد. 

سیف خودرو که بدنبال کسب 4 ستاره کیفی از شرکت بازرسی و استاندارد برای محصولات بیسو است، در نمایشگاه آتی شیراز نیز از محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد.

دوقلوهای بیسو در ایران

شرکت سیف‌خودرو تصمیم به عرضه دو کراس‌اور چینی از برند بیسو گرفته است. این شرکت ایرانی که پیش از این خود را به عنوان نماینده برند ژاپنی سوبارو در بازار کشورمان مطرح کرده بود با وضع تحریم‌ها تصمیم به تغییر سیاست گرفت و از واردات به مونتاژ خودرو روی آورده است.

قرار است مراحل مونتاژ خودروهای بیسو در کارخانه باسابقه مرتب‌خودرو انجام بگیرد. به گفته شاهین خدامی -قائم مقام مدیرعامل سیف‌خودرو- هرچند امکان احداث سایت تولید جدید وجود داشت، اما تصمیم نهایی احیای خط تولیدهای قدیمی در کشور بود که مرتب‌خودرو با سابقه درخشانش به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد. به گفته آقای خدامی در حال حاضر سیف‌خودرو مالکیت مرتب‌خودرو را برعهده دارد.

برنامه تولید

به گفته قائم مقام مدیرعامل تولید 3000 دستگاه بیسو T3 و T5 تا خرداد ماه سال آتی برنامه‌ریزی شده که برای آن خط تولید مرتب‌خودرو کاملاً به روز شده است و در زمینه تامین قطعات برای این تعداد مشکلی وجود ندارد.

فعلاً خودروها به صورت فول CKD مونتاژ می‌شوند، اما تا پایان سال جاری میزان داخلی‌سازی به 7 درصد خواهد رسید و برای سال آینده برنامه برای ارتقای این میزان به 20 درصد نیز به وزارتخانه ارائه شده است. همچنین مدیران سیف‌خودرو امیدوارند که با انتقال تکنولوژی تولید اجزای کلیدی میزان داخلی‌سازی را افزایش دهند.

خدمات پس از فروش

خودروهای بیسو برای 10 هزار کیلومتر و یا 3 سال گارانتی خواهند شد. برای فروش و عرضه خدمات پس از فروش 26 نمایندگی سابق مرتب خودرو احیا شده‌اند ضمن آن که در کنارشان 10 نمایندگی جدید هم در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های آینده

مهمترین برنامه‌های آتی سیف خودرو به افزایش تیراژ تولید، ارتقای داخلی‌سازی تا 40 درصد و کارآفرینی برای نزدیک به 1500 نفر تا سال 99 اختصاص دارد.

همچنین در آینده قرار است بخشی از سایت تولید مرتب‌خودرو در شهر کاشان احیا شود تا مراحل تولید محصولات جدید، خصوصا خودرویی در کلاس آفرود و جایگزینی برای لندرور و پاژن‌های مرتب خودرو در آن استارت زده شود. در کنار آن فراهم کردن زیرساخت‌های خودروهای برقی و استفاده از پتانسیل چینی‌ها در این زمینه را هم مدنظر قرار داده‌اند.

دیدگاه کاربران