سومین محصول سیف خودرو، چه قیمتی دارد؟

خاص‌ترین شاسی بلند چینی ایران: بیسو T7

3 بهمن 1397 19:00

بیسو T7 نام جدیدترین محصول سیف خودروست که انتظار بازار ایران را می‌کشد؛ خودرویی در کلاس شاسی بلندها که با هدف مشتریان جوان ساخته شده است.

بیسو T7 مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربوست و بصورت استاندارد با سیستم محرکه دو دیفرانسیل عرضه می‌شود.سیف خودرو بعد از تملک شرکت خودروسازی مرتب در سال 96، مونتاژ محصولات بیسو را در دستور کارش قرار داد. اولین محصول این شرکت بیسو T3 است که مونتاژ آن از پاییز امسال آغاز شده. در سال 98، نیز تولیدانبوه برادر بزرگتر آن یعنی بیسو T5 آغاز می‌شود. البته این همه برنامه سیف خودرو نیست؛ این شرکت در سال 98 خط تولید جدیدی در کاشان راه اندازی می‌کند که یعنی برنامه بلندمدتی برای بازار کشورمان دارد. یکی از این برنامه‌ها، معرفی سومین محصول BISU در ایران است: بیسو T7.

اولین شاسی بلند کوپه از آسیا

همین ابتدای کار بگوییم که بیسو T7 قبلا اسم دیگری داشت؛ بیسو این خودرو را ابتدا BT7 می‌نامید. سپس نامش را به T6 تغییر داد اما در آخر تصمیم گرفت که آن را T7 بنامد.

با اولین نگاه به بیسو T7 می‌توان دلیل جنجالی بودن شکلش را فهمید؛ چینی‌ها این خودرو را در کلاس شاسی بلندهای کوپه طراحی کرده‌اند؛ یعنی همان کلاسی که به غیر از برادران آلمانی X4 و X3، عضو دیگری در بازار کشورمان تاکنون نداشته است. با اینکه بیسو T7، طراحی خاصی دارد اما همین طراحی، کار دستش داده است. علی‌رغم چهره جذاب خودرو اما نمای عقبی T7، به صورت وحشتناکی ساده و خام است؛ آنقدر ساده که انگار در چند دقیقه طراحی‌اش کرده‌اند!

اما هرچقدر که بیسو در ظاهر خودرو کم‌کاری کرده، در عوض در کابینش همه چیز را برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان فراهم کرده است. می‌توان به وضوح دید که بیسو تمام تلاشش را کرده تا فضای داخلی T7، فضایی لوکس باشد؛ روکش چرم و چوب برای داشبورد و رودری‌ها، ساعت آنالوگ کنسول، اهرم دنده کلاسیک (معروف به دنده عصایی)، مانیتور عریض 12.3 اینچی، هدآپ رنگی از جمله ویژگی‌هایی است که فضای کابین را دلنشین‌تر کرده‌اند

بیسو T7 هم چهره اسپرتی دارد هم قلب نیرومندی؛ چینی‌ها روی این خودرو پیشرانه 2 لیتری توربوشارژی گذاشته‌اند که حدود 200 اسب بخار قدرت دارد. البته وجود این پیشرانه هنوز قطعی نشده و باید تا عرضه T7 به بازار چین، منتظر ماند. بیسو می‌خواهد T7 را با سیستم محرکه AWD و با جعبه دنده‌های 6 دنده دستی یا 8 سرعته اتومات تحویل مشتریانش دهد. 

چه قیمتی دارد؟

بیسو هم اکنون مشغول تولید سه محصول است. ارزان‌ترینشان بیسو M3 است که حدود 9 تا 12 هزار دلار فروخته می‌شود. بعد از آن T3 است که 11 تا 13 هزار دلار قیمت دارد. در آخر هم بیسو T5 است که آن هم 11 تا 15 هزار دلار می‌ارزد.

اما همه این قیمت‌ها را فراموش کنید! چراکه احتمالا T7 گران‌ترین محصول بیسو خواهد بود. البته هنوز قیمت قطعی بیسو T7 اعلام نشده ولی احتمالا از فول‌ترین تیپ T5 هم گران‌تر خواهد بود؛ یعنی برچسب قیمتی‌اش احتمالا حدود 15 هزار دلار را نشان می‌دهد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیف خودرو مونتاژ T7 را از اواخر سال 98 آغاز خواهد کرد. چانگان CS85 اصلی‌ترین رقیب T7 در بازار چین است.

دیدگاه کاربران
بهداد 1397/11/9
تو مقاله نوشتید رقیبی نداره در حالی که دامای و ریگان شاسی بلند های طرح کوپه چینی هستند که قبل از بیسو اومدن تو بازار و جای خوبی باز کردن برای خودشون مخصوصا ریگان که هم مشخصات فنی و سواری خوب داره وهم شرکت معتبری مثل کرمان موتور پشتش هست
پاسخ
0
0
0