پیکاپی برقی با گنجایش بالا

انتشار اطلاعات جدید از ریویان R1T

23 اردیبهشت 1400 13:15

شرکت ریویان به تازگی چند نامه الکترونیکی به رسانه­‌ها ارسال نموده تا آن‌ها را به صورت رسمی در جریان اطلاعاتی تازه از محصول آینده خود قرار دهد.

محفظه 311 لیتری بار در جلو، طول محفظه بار 137 سانتی‌متری در عقب با قابلیت گسترش و ظرفیت یدک­‌کشی 5 تن، ریویان R1T را به یک پیکاپ کاربردی بدل کرده است.پیش از این تصور می­‌شد پیکاپ برقی R1T که قرار است در تابستان سال جاری به بازار عرضه شود، نسبت به پیکاپ­‌های بزرگ موجود در بازار از فضای کمتری برخوردار باشد. براساس اعلام شرکت ریویان، هر بخشی از R1T با درنظر گرفتن کاربرد و راحتی دسترسی کاربر طراحی شده است. مثلاً تونل گیربکس این خودرو 165 سانتیمتر طول دارد که علاوه بر عایق­کاری کامل، امکان قرار دادن اشیاء هم در آن فراهم شده است. در زیر کاپوت هم محفظه 311 لیتری بار با امکان قفل شدن در آن فراهم شده ضمن ­اینکه در کف خودرو هم یک فضای مخفی برای قرار دادن لوازم مهیا شده است.

در کف قسمت بار هم فضایی برای چرخ زاپاس به همراه محفظه قفل­‌شونده وسایل وجود دارد. طول محفظه بار 137 سانتی‌متر است که پس از باز شدن در انتهایی، به 212 سانتی‌متر افزایش می‌­یابد.

فضای بار ریویان R1T

جنس دیواره­‌های محفظه بار از استیل سوراخ‌دار است که در هریک از گوشه­‌ها  با مفتول همراه شده که در موقع لزوم می­‌توان برای وصل کردن طناب یا توری از آن‌ها یاری گرفت. دو نوع پوشش برای محفظه بار هم قابل سفارش است که یکی به صورت دستی و دیگری با عملکرد برقی کار می­‌کند. ظرفیت یدک­‌کشی این پیکاپ برقی هم برابر با 5 تن اعلام شده است.

شاید هنوز هم برخی نسبت به قابلیت‌های یک پیکاپ برقی ابهام داشته باشند. به این افراد باید گفت که شتاب صفر تا صد این خودرو 3 ثانیه و شتاب صفر تا 160 آن فقط 7 ثانیه است.

امکانات پیکاپ برقی ریویان R1T

به لطف حضور پکیج باتری‌های با ظرفیت بالای آن، با یک بار شارژ می‌توان حدود 640 کیلومتر پیمایش داشت که نیمی از آن را می‌توان با شارژ سریع جریان DC به دست آورد. چهار موتور برقی آن هرکدام معادل 200 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. گشتاور این خودرو با ثبت رکورد 3500 نیوتن‌متر برای هر چرخ یعنی در مجموعه 14000 نیوتن‌متر دست‌نیافتنی نشان می‌دهد.

کابین ریویان R1T

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، ریویان از برنامه خود برای آغاز تحویل R1T در ماه ژوئن خبر داده است. این شرکت همچنین اعلام کرده امکان رانندگی با خودرو پیش از ثبت نام برای مشتریان فراهم خواهد بود، هرچند که فعلاً از اعلام جزئیات بیشتر درباره شرایط این برنامه خودداری نموده است.

شرکت ریویان اکنون مشخصات R1T و تصاویر بیشتری از این خودرو را در پایگاه اینترنتی خود قرار داده است.

دیدگاه کاربران